Dersin Amacı: |
Bu dersin ana amacı, besin duyarlılığı ve alerjilerini irdeleyip, neden olan besinleri, uygulanan beslenme tedavisi ve korunma yollarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Besin Alerjisi ve duyarlılığının tanımı ve sınıflandırması,Besin Alerjisi ve duyarlılığının tanımı ve sınıflandırması,Besin Alerjisi ve duyarlılığının mekanizmaları,Besin Alerjisi ve duyarlılığının mekanizmaları,Besin Alerjisi tanısında kullanılan testler,Besin alerjisi ve duyarlılığına neden olan besinler (süt, buğday),Besin Alerjisi ve duyarlılığına neden olan besinler (yumurta, balık, kabuklu deniz canlıları, sert kabuklu yemişler),Besin Alerjisi ve duyarlılığı ile ilgili güncel bir makaleyi sunma ve interaktif olarak tartışma,Besin Alerjisi ve duyarlılığı ile ilgili güncel bir makaleyi sunma ve interaktif olarak tartışma,Besin Alerjisi ve duyarlılığından korunma yolları,Besin alerjisi ve duyarlılığında beslenme tedavisi (eliminasyon diyetleri),Besin Alerjisi ve duyarlılığı ile ilgili bir vakanın diyetini interaktif olarak tartışma,Besin Alerjisi ve duyarlılığı ile ilgili bir vakanın diyetini interaktif olarak tartışma,Besin Alerjisi ve duyarlılığı ile ilgili bir vakanın diyetini interaktif olarak tartışma; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kavramlar ve Bağışıklık Sistemi Giriş |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
2) |
Besin Duyarlılığında Semptom, epidemiyoloji ve patofizyoloji
|
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
3) |
Besin duyarlılığı ve alerjisinde teşhis yöntemleri |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
4) |
Besin Duyarlılığında ve alerjisinde tanı ve tedavi yöntemleri |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
5) |
Besin Duyarlılığında ve alerjisinde tanı ve tedavi yöntemleri-II |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
6) |
Eliminasyon Diyetleri
|
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
7) |
Eliminasyon Diyetleri-II
|
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
8) |
Vize |
Vize |
9) |
gıda katkı maddelerinden sınırlı alerji diyeti
balık ve deniz ürünlerinden kısıtlı alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
10) |
Latekssiz alerji diyeti
kafeinden kısıtlı alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
11) |
yumurta alerjisi diyeti
glutamattan fakir diyet |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
12) |
düşük amin içeren diyet
glutensiz diyet
düşük koruyucu içeren alerji diyeti
laktoz sınırlı alerji diyeti
fruktoz sınırlı alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
13) |
sülfitten sınırlı alerji diyeti
gıda boyası içeren besinlerden sınırlı diyet
yağlı tohumları içermeyen alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
14) |
susam içermeyen alerji diyeti
maya içermeyen alerji diyeti
soya içermeyen alerji diyeti
salisilattan sınırlı alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
15) |
FODMAP Diyeti
buğday içermeyen alerji diyeti
psödoalerjen diyet
sütten sınırlı alerji diyeti
sükroz sınırlı alerji diyeti |
Ders için hazırlanmış PPT
Hastalıklarda Beslenme Tedavisi, Prof. Dr. M. Emel ALPHAN, Hatiboğlu Yayıncılık, 2020 |
16) |
Final |
Final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır. |
|
2) |
Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. |
|
3) |
Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. |
|
4) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. |
|
6) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
|