ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1416002003
Ders İsmi: Communication Electronic Circuits
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: RF güç kuvvetlendiricileri,PLL ve frekans sintisayzırı, gürültü ve bozulma, osilatörler; karıştırıcılar, modülatörler ve demodülatörler; vericiler, alıcılar; lineer olmayan modülasyon ve demodülasyon; super-heterodin alıcılar
Dersin İçeriği: RF güç kuvvetlendiricilerinin analiz ve tasarımı, PLL ve frekans sintisayzırı, gürültü ve bozulma, osilatörler; karıştırıcılar, modülatörler ve demodülatörler; vericiler, alıcılar;lineer olmayan modülasyon ve demodülasyon; super-heterodin alıcı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletim hatları ve planar iletim hatları hakkında bilgi edinmek
2) Alıcı-verici mimarisi hakkında bilgi edinmek
3) Temel kuvvetlendirici, osilatör ve karıştırıcıların tasarımını öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Empedans Uyumu devreleri tasarlamak
2) Alıcının sistem düzeyindeki cevabını yorumlamak ve değerlendirmek için gürültü faktörü, doğrusallık, duyarlılık analizleri yapmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Empedans uyumu problemlerini çözebilmek, planar iletim hatları ve alıcının sistem düzeyindeki tasarımını yapabilmek için CAD yazılımının nasıl kullanacağını öğrenmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Haberleşme sistemlerinin gözden geçirilmesi, transistör modelleri Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
2) Kuvvetlendirici distorsiyonu Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
3) IC çıkış aşamaları Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
4) Transformatörler Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
5) Elektronik Osilatörler. (1. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
6) Elektronik Osilatörler (2. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
7) Çoğullayıcı ve ara sınav Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Analog Integrated Circuits for Communications (2008), Springer
8) Karıştırıcılar (1. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
9) Karıştırıcılar (2. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
10) Modülatörler Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
11) Demodülatör (1. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
12) Demodülatör (2. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
13) Faz Kilitlemeli Döngüler (1. Kısım) Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
14) Faz Kilitlemeli Döngüler (2. Kısım) ve final sınavı Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley. Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall. Analog Integrated Circuits for Communications (2008), Springer

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley.
Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall.
Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.
Diğer Kaynaklar: Pozar, D. (2004) "Microwave Engineering", 3rd edition, Wiley.
Razavi, B. (2011) "RF Microelectronics", 2nd Edition, Prentice-Hall.
Gonzales, G. (1996) “Microwave Transistor Amplifiers", 2nd Edition, Prentice-Hall.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

3

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144