ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400221020
Ders İsmi: Entrepreneurship
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu program, fikir üretmek, iş modeli oluşturmak, fizibiliteyi analiz etmek, yasal hususları dikkate almak, pazarlama stratejileri tasarlamak ve finansman seçeneklerini araştırmak gibi önemli konuları kapsayan girişimciliğin temellerinin ayrıntılı bir taslağını sunar.
Dersin İçeriği: Ders sırasında öğrenciler girişimcilik sürecine ilişkin uygulamalı deneyim ve içgörü kazanmak için pratik alıştırmalara, vaka çalışmalarına, grup tartışmalarına ve misafir derslere katılacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci girişimcilik ve yenilikçilik konseptini analiz edebilir.
2) Öğrenci her prosesi geliştirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci temel yönetim araçlarının kullanabilme becerisi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimciliğe Giriş Ders Notları
2) Girişimciliğe Giriş Ders Notları
3) Fırsatları Belirlemek Ders Notları
4) Fırsatları Belirlemek Ders Notları
5) İş Modeli Kanvası Ders Notları
6) İş Modeli Kanvası Ders Notları
7) Ara Sınav
8) Fizibilite Analizi ve Planlama Ders Notları
9) Fizibilite Analizi ve Planlama Ders Notları
10) Yasal ve Etik Hususlar Ders Notları
11) Yasal ve Etik Hususlar Ders Notları
12) Pazarlama ve Satış Stratejileri Ders Notları
13) Pazarlama ve Satış Stratejileri Ders Notları
14) Finansman ve Sunum Ders Notları
15) Finansman ve Sunum Ders Notları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Robert Mellor with Gary Coulton, Anne Chick, Antonia Bifulco, Noha Mellor and Alan Fisher, 2009, "Entrepreneurship for Everyone, A Student Textbook", ISBN 978-1-4129-4776-3 (pbk),SAGE Publications Ltd., Los Angles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC ve Editör Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN Yayına Hazırlayan Doç. Dr. Muhammet Ali TİLTAY Arş. Gör. Dr. Mahmut Sami İŞLEK, 2019
KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, ISBN ..., Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ankara
Entrepreneurship / Robert D.. Hisrich, Michael P. Peters; Dean A. Shepherd

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) PÇ 1. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi
2) PÇ 2. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularındaki bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
3) PÇ 3. Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi
4) PÇ 4. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü bir amaca yönelik olarak tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5) PÇ 5. Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli güncel yöntem ve araçları seçme, etkin olarak kullanma ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6) PÇ 6. Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz ederek yorumlama becerisi
7) PÇ 7. Disiplin içi takımlarda, çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi
8) PÇ 8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9) PÇ 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10) PÇ 10. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11) PÇ 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi
12) PÇ 12. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
13) PÇ 13. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi
14) PÇ 14. Çağın sorunları hakkında bilgi
15) PÇ 15. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi
2) PÇ 2. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularındaki bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
3) PÇ 3. Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi
4) PÇ 4. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü bir amaca yönelik olarak tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
5) PÇ 5. Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli güncel yöntem ve araçları seçme, etkin olarak kullanma ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6) PÇ 6. Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz ederek yorumlama becerisi
7) PÇ 7. Disiplin içi takımlarda, çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi
8) PÇ 8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9) PÇ 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10) PÇ 10. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11) PÇ 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi
12) PÇ 12. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
13) PÇ 13. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi
14) PÇ 14. Çağın sorunları hakkında bilgi
15) PÇ 15. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100