Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve selamlaşma ifadeleri. |
Temel Kitap (Aula-1) Ünite-0 içerisindeki selamlaşma ifadeleri. |
2) |
Sayılar ve Alfabe çalışması. Kelimeler üzerinden telaffuz çalışmaları. |
Ünite-0 sayılar ve alfabe çalışması amaçlı verilen dinleme alıştırmaları. |
3) |
Kişi tanıtma. Kendinden ve yanındaki bir karakterden bahsederken kullanılabilecek fiiller ve cümle yapıları. Temel fiiller kullanarak (Ser- Tener - Llamarse) isminden, mesleğinden, milliyetinden, sahip olup-olmadıklarından bahsetme. |
Ünite-1 içerisinde bulunan temel fiillere çalışmak ve kendini tanıtmak amacıyla cümle kurmaya çalışmak. |
4) |
Edatlar (Los Artículos) ve edatların kullanım şekilleri. Meslekler ve cinsiyet farklılıkları. |
Ünite-1 sonunda bulunan edat ve kullanım şekillerini gösteren tablo. Cinsiyet farklılıkları ile ilgili çalışma sayfaları. |
5) |
Kişi zamirleri (Pronombres Personales) ve kişi zamirleri ile fiil çekim çalışmaları. QUERER fiilinin çekimi. |
Ünite-2 QUERER fiilinin çekim tablosu ve kişi zamirleri ile gösterimi. |
6) |
"POR-PARA-PORQUE" ifadelerinin kullanım yer ve şekilleri. Geniş Zaman (Presente de Indicativo) düzenli fiil çekimi çalışması ve örnek cümleler oluşturma. |
Ünite-2 içerisindeki düzenli fiiller tablosu üzerinde çalışma yapmak ve geniş zamanlı cümle denemeleri. |
7) |
Metin okuma ve anlama çalışması. Sorulara cevap vererek geniş zaman uygulaması. Örnek tekil ve çoğul kelimeler ile tekillik-çoğulluk çalışması. |
Ünite-2 alıştırma kitabında bulunan tekil- çoğul değişimi alıştırması. |
8) |
ARA SINAV |
Yedi hafta boyunca işlenen konular ve alıştırmalar tekrar edilmeli. |
9) |
Ülkeler ve şehirler hakkında soru sormak ve yanıtlamak. ESTAR VE HAY fiilleri arasındaki kullanım farkları. Muy-Mucho ifadeleri arasındaki öğe kullanım farkı. |
Ünite-3 içerisindeki metinler okunmalı ve kullanılan fiillerin kullanım şekli incelenmelidir. |
10) |
SER-ESTAR-HAY kullanım farklılıkları ve örnek cümleler oluşturma. Konu hakkında alıştırmalar çözme ve cümle içerisinde kullanımlarını ayırt etme. |
Ünite-3 öğrenci çalışma kitabı içerisindeki metin incelenmeli ve kullanılan fiillerin gramer farklılıkları araştırılmalıdır. |
11) |
QUÉ- CUÁL- CUÁLES ifadeleri arasındaki kullanım farklılıkları ve cümle içerisinde kullanma çalışması. Bu ifadeler ile ilgili alıştırmalar yapılması. Superlativo cümle çalışmaları. Hava durumu terimleri ve örnek cümle çeşitleri. |
Ünite 3 içerisindeki konu ile ilgili alıştırmalar incelenmelidir. Superlativo konusu ile ilgili örnek cümle çalışmaları yapılmalıdır. |
12) |
Satın alma ve satma fiilleri kullanılarak alışveriş yapma ve bu alanda kullanılacak kelime grupları. Bir mağaza içerisinde diyalog oluşturma. |
Ünite-4 kıyafet ve aksesuarlar ile ilgili tablo çalışılmalı ve kelime grupları ezberlenmelidir. |
13) |
Renkler ve cinsiyet değişim çalışması. Bir alışveriş sırasında ürünün fiyatını sorma ve alışveriş diyaloğu oluşturma. |
Ünite 4 alışveriş metinleri incelenmeli ve bilinmeyen kelime grupları çalışılmalıdır. Örnek bir alışveriş diyaloğu oluşturulmalıdır. |
14) |
Zevkler ve uğraşılar sevmek fiili doğrultusunda öğrenilir. GUSTAR fiili ve kendi gramer kuralında çalışılan diğer fiiller tanınır. |
Ünite 5 içerisindeki metin okunur ve Gustar fiilinin kullanım şekli çalışılır. |
15) |
FİNAL SINAVI |
Dönem boyunca çalışılan tüm konular ve yapılan tüm alıştırmalar tekrar edilir. Öğretmen tarafından verilen alıştırma dosyası sınav öncesinde incelenir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|