ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121010
Ders İsmi: Linear Algebra
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Müge ÇERÇİ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere lineer denklem sistemlerini ve bazı çözüm metotlarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Vektörler ve lineer kombinasyonlar
Lineer denklem sistemleri
Vektör uzayları, alt uzaylar
Ortogonal matrisler
Determinantlar
Öz değerler, Öz vektörler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Matris işlemlerini (toplama, çıkarma, çarpma) yapabilme. Verilen bir matrisin determinantını hesaplayabilme.
2) Gauss Yöntemini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözebilme ve Gauss-Jordan Yöntemini kullanarak tersi alınabilir bir matrisin tersini bulma gibi Matris cebrinin birçok temel tekniklerini uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Lineer bağımlılık ve lineer bağımsızlık, vektör uzayı ve alt vektör uzayı kavramlarını anlayabilme.
2) Cayley-Hamilton teoremini kullanarak bir kare matrisin tersini ve n.ci kuvvetini hesaplayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Karakteristik polinom kullanarak bir kare matrise ait özdeğer ve özvektörleri bulabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Matrisler, Matrisler Üzerinde İşlemler G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
2) Elemantart İşlemleri, Temel Matrisler G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
3) Determinant fonksiyonu ve determinantın özellikleri G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
4) Doğrusal denklem sistemleri G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
4) Vektör uzayları. Altuzaylar. Sıfır uzayı. Tam çözüm. G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
5) Homojen doğrusal denklem sistemleri G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
6) LU ayrıştırmaları G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
7) Vektör Uzayları G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
8) Ara Sınav 1
9) Bir kümenin doğrusal birleşimi tarafından yayılan altuzaylar G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
10) Doğrusal bağımsızlık, temel, boyut G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
11) Doğrusal dönüşüm G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
12) Doğrusal Dönüşüm Matrisi ve değişen temel G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
13) Özdeğerler ve özuzaylar G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
14) Özdeğerler ve özuzaylar, köşegenleştirme G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
15) köşegenleştirme, karakteristik polinomlar G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook: G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.
Diğer Kaynaklar: Textbook: G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151