BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000111013
Ders İsmi: Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Bilgisayar Kavramlarını öğrenme. Yaygın olarak kullanılan office programlarının kullanımını öğrenme. Bilgisayar becerilerinin gelişmesine katkı sağlama. Yazışma kurallarını bilme. Bilgilerini yapacakları sunum vasıtasıyla aktarabilme, verileri listeler halinde düzenleyebilme.
Dersin İçeriği: Bilgisayar ile ilgili Temel Kavramlar, Bilgisayar Tarihçesi ve Donanımı, İşletim Sistemi ve Uygulamaları, Kelime İşlemci Programı (Microsoft Word), Excel Programı, Sunum Programı (PowerPoint)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci bilgisayar mühendisliği ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2) Bilgisayarın tarihçesiyle ilgili bilgi verir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaygın kullanılan kelime işlemci programlarıyla uygulamalar yapar.
2) Yaygın kullanılan elektronik tablolama programlarıyla uygulamalar yapar.
3) Yaygın kullanılan sunum programlarıyla uygulamalar yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar, E posta Kullanımı J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
2) Bilgisayar Tarihçesi ve Donanımı J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
3) İşletim Sistemi ve Uygulamaları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
4) Bilişim Etiği ve Bilgi Güvenliği J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
5) Kelime İşlemci Programı J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
6) Kelime İşlemci Programı Uygulaması J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
7) Elektronik Tablolama Programı J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
8) Yıl İçi Değerlendirme J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
9) Elektronik Tablolama Programı Uygulaması J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
10) PowerPoint Programı ve Sunum Organizasyonu J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
11) Öğrenci Sunumları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
12) Öğrenci Sunumları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
13) Öğrenci Sunumları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
14) Öğrenci Sunumları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
15) Öğrenci Sunumları J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste not tutulacaktır.
Diğer Kaynaklar: J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow, “Bilgisayar Bilimine Giriş”, Nobel Akademik Yayın, 2016
Fahri Vatansever, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2017
https://edu.gcfglobal.org/en/word2016/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak.
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak.
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak.
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak.
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. 3
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. 2
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 1
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. 2
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. 2
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. 3
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 166