BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2021211003
Ders İsmi: Görsel Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Yasemin GÜNTER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yasemin GÜNTER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Görsel Programlama dillerinden birini kullanarak yazılım geliştirmenin teorik kavramlarını, temellerini, sınırlarını ve kapsadığı alanları üzerine genel bir bilgi ve anlayış geliştirilmesi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Görsel Programlama dilinin yapılarından ve özelliklerinden yararlanılarak yazılım çözümlerinin üretilmesi ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: 1 Görsel Programlama Temel Bileşenleri
2 Kontroller ve Formlar
3 Değişkenler ve Değişken Tipleri
4 Giriş Çıkış Kontrol Komutları
5 Operatörler
6 Kontrol Nesneleri ve Özellikleri
7 Program Denetim Komutları
8 Ara Sınav
9 Kontrol Deyimleri ve Döngüler
10 Diziler
11 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox)
12 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame)
13 Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress)
14 Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görsel bir programlama dilini kurabilecek ve kullanabilecektir. Programlama tekniklerini kullanarak program modülleri geliştirilecektir. Kontrol Nesnelerinin tüm özellikleri ile bileşenleri bilecek ve program içerisinde kullanabilme becerisi kazanacaktır. Program içerisinde gerektiğinde, Program Denetim komutlarının nasıl kullanılacağını yorumlayabilecektir. Görsel bir dilde dizileri ve olayları kullanabilme becerisi kazanacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel Programlama Temel Bileşenleri Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
2) Kontroller ve Formlar Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
3) Değişkenler ve Değişken Tipleri Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
4) Giriş Çıkış Kontrol Komutları Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
5) Operatörler Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
6) Kontrol Nesneleri ve Özellikleri Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
7) Program Denetim Komutları Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
8) Ara sınav Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
9) Kontrol Deyimleri ve Döngüler Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
10) Diziler Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
11) Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox) Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
12) Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame) Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
13) Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress) Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
14) Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate) Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
15) Final Sınavı Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021
Diğer Kaynaklar: Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak.
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak.
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak.
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak.
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak.
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. 2
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. 3
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 3
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. 4
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. 4
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. 1
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144