Dersin Amacı: |
Bu ders Görsel Programlama dillerinden birini kullanarak yazılım geliştirmenin teorik kavramlarını, temellerini, sınırlarını ve kapsadığı alanları üzerine genel bir bilgi ve anlayış geliştirilmesi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Görsel Programlama dilinin yapılarından ve özelliklerinden yararlanılarak yazılım çözümlerinin üretilmesi ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği: |
1 Görsel Programlama Temel Bileşenleri
2 Kontroller ve Formlar
3 Değişkenler ve Değişken Tipleri
4 Giriş Çıkış Kontrol Komutları
5 Operatörler
6 Kontrol Nesneleri ve Özellikleri
7 Program Denetim Komutları
8 Ara Sınav
9 Kontrol Deyimleri ve Döngüler
10 Diziler
11 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox)
12 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame)
13 Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress)
14 Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate) |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel Programlama Temel Bileşenleri |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
2) |
Kontroller ve Formlar |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
3) |
Değişkenler ve Değişken Tipleri |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
4) |
Giriş Çıkış Kontrol Komutları |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
5) |
Operatörler |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
6) |
Kontrol Nesneleri ve Özellikleri |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
7) |
Program Denetim Komutları |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
8) |
Ara sınav |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
9) |
Kontrol Deyimleri ve Döngüler |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
10) |
Diziler |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
11) |
Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox) |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
12) |
Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame) |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
13) |
Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress) |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
14) |
Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate) |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
15) |
Final Sınavı |
Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. |
2 |
2) |
Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. |
3 |
3) |
Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. |
3 |
4) |
Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. |
4 |
5) |
Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. |
4 |
6) |
Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
2 |