Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi-I |
Ders için hazırlanmış PPT |
2) |
Hastanın beslenme durumunun değerlendirilmesi-II |
Ders için hazırlanmış PPT |
3) |
Enteral beslenmenin tanımı ve tarihçesi |
Ders için hazırlanmış PPT |
4) |
Enteral beslenme endikasyonları |
Ders için hazırlanmış PPT |
5) |
Enteral beslenme yolları |
Ders için hazırlanmış PPT |
6) |
Enteral beslenme kontrendikasyonları |
Ders için hazırlanmış PPT |
7) |
Enteral beslenme ürünleri ve özellikleri |
Ders için hazırlanmış PPT |
8) |
Enteral beslenme ürün seçimi |
Ders için hazırlanmış PPT |
9) |
Parenteral beslenmenin tanımı ve tarihçesi |
Ders için hazırlanmış PPT |
10) |
Parenteral beslenme endikasyonları |
Ders için hazırlanmış PPT |
11) |
Parenteral beslenme yolları |
Ders için hazırlanmış PPT |
12) |
Parenteral beslenme kontrendikasyonları |
Ders için hazırlanmış PPT |
13) |
Parenteral beslenme ürünleri ve özellikleri |
Ders için hazırlanmış PPT |
14) |
Parenteral beslenme ürün seçimi |
Ders için hazırlanmış PPT |
15) |
Derste öğrenilen tüm konuları öğrencilerle tartışmak |
Ders için hazırlanmış PPT |
16) |
Final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Nutrisyonda Güncel Konular. Erdem NZ., Gümüşel S. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara, 2011.
2. Klinik nutrisyon: temel kavramlar. Simon P. Allison - Peter Fürst - Remy Meier - Marek Pertkiewicz - Peter Soeters. Çeviri: Korfalı G.,2006.
3. Nütrisyon ve gastrointestinal hastalık. Mark H. DeLegge. Çeviri Editörü: Koray Topgül, Zafer Malazgirt . Nobel tıp kitabevi, İstanbul, 2011.
4. Dietitian's Handbook of Enteral and Parenteral Nutrition. Skipper A., Jones & Bartlett Publishers, 3rd edition, 2011.
5. Enteral-Parenteral Beslenme ve Kronik Kompleks Hastalıklarda Nütrisyonel Gereksinimlerin Belirlenmesi. In: Alphan MET. (eds). Hastalıklarda Beslenme Tedavisi. Hatipoğlu Basım ve Yayın Sanayi Tic. Ltd. Şti. Hatipoğlu Yayınları: 168,
6. Beslenme ve Diyetetik Dizisi: 06. Baskı: Alp Ofset Matbaacılık Ltd. Şti. Yayıncı Sertifika No: 13777. Ankara. Birinci Baskı, 945-980, (2013). ISBN: 978-975-8322-57-2
7. Makronütrient Gereksinimleri. In: Skipper A. (Türkçe In: Besler HT, İnanç N, Dağ A.) (eds). Diyetisyen El Kitabı. Enteral ve Parenteral Nütrisyon. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayını: 69-81, (2014).ISBN: 978-975-961-10-0-2
8. Ders için hazırlanan ppt |
Diğer Kaynaklar: |
1. Nutrisyonda Güncel Konular. Erdem NZ., Gümüşel S. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara, 2011.
2. Klinik nutrisyon: temel kavramlar. Simon P. Allison - Peter Fürst - Remy Meier - Marek Pertkiewicz - Peter Soeters. Çeviri: Korfalı G.,2006.
3. Nütrisyon ve gastrointestinal hastalık. Mark H. DeLegge. Çeviri Editörü: Koray Topgül, Zafer Malazgirt . Nobel tıp kitabevi, İstanbul, 2011.
4. Dietitian's Handbook of Enteral and Parenteral Nutrition. Skipper A., Jones & Bartlett Publishers, 3rd edition, 2011.
5. Enteral-Parenteral Beslenme ve Kronik Kompleks Hastalıklarda Nütrisyonel Gereksinimlerin Belirlenmesi. In: Alphan MET. (eds). Hastalıklarda Beslenme Tedavisi. Hatipoğlu Basım ve Yayın Sanayi Tic. Ltd. Şti. Hatipoğlu Yayınları: 168,
6. Beslenme ve Diyetetik Dizisi: 06. Baskı: Alp Ofset Matbaacılık Ltd. Şti. Yayıncı Sertifika No: 13777. Ankara. Birinci Baskı, 945-980, (2013). ISBN: 978-975-8322-57-2
7. Makronütrient Gereksinimleri. In: Skipper A. (Türkçe In: Besler HT, İnanç N, Dağ A.) (eds). Diyetisyen El Kitabı. Enteral ve Parenteral Nütrisyon. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul. Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayını: 69-81, (2014).ISBN: 978-975-961-10-0-2
8. Ders için hazırlanan ppt
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır. |
|
2) |
Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. |
|
3) |
Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. |
|
4) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. |
|
6) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
|