DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111015
Ders İsmi: Physiology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yeşim ÖZÇATAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders hücre, organ ve sistemlerin fonksiyonları ile temel işleyiş mekanizmasını ele almakta ve klinik bilimler için temel bir baz oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Sinir Sistemi, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi, Böbrek Fonksiyonları, Solunum Fizyolojisi, Gastrointestinal Fonksiyon, Endokrin Sistem konularının öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Organ ve sistemlerin fonksiyonlarını ve temel işleyiş mekanizmasının anlaşılmasını sağlamak.
2) Gerektiğinde bu sistemlerde patolojik koşullarda oluşan değişiklikleride ele alarak incelenen organ veya sistemlerin fonksiyonlarının daha iyi anlaşılmasını sağlamak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri mesleki hayatta kullanmasını sağlamak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cell Physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
2) Cell Physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
3) Muscle physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
4) Muscle physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
5) Blood physiology-1 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
6) Blood physiology-2 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
7) Blood physiology-3 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
8) MIDTERM EXAM
9) Circulatory Physiology-1 (Structure and Excitation of the Heart - Action Potential) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
10) Circulatory physiology-2 (Cardiac Cycle - Heart Sounds) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
11) Circulatory Physiology-3 (Electrocardiogram - Effects of Ions and Temperature on the Heart) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
12) Circulatory physiology-4 (Cardiac output - Regulation of Blood Flow and Blood Pressure - Reflexes) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
13) Respiratory Physiology-1 (Respiratory System Structure - Respiratory Mechanics - Lung Volume and Capacities) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
14) Respiratory Physiology-2 (Pulmonary Circulation and Affecting Factors - Diffusion of Gases in the Respiratory Membrane - Regulation of Respiration) 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
15) Course Evaluation 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical. 3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical.
3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.
Diğer Kaynaklar: 1. Hall, J. E., & Hall, M. E. (2020). Guyton and Hall textbook of medical physiology e-Book. Elsevier Health Sciences.
2. Barret, K. E., Boitano, S., & Barman, S. M. (Eds.). (2012). Ganong's review of medical physiology. McGraw-Hill Medical.
3. Akbulut, (2021). İnsan Fizyolojisi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76