Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim, dil, sinir sisteminde iletişim (nöron, glia, aksiyon potansiyeli) |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık),
A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji,
Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı"
|
2) |
Sinir sisteminin organizasyonu, sinapslar, nörotransmitterler
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık),
A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji,
Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
3) |
Sinir sisteminin anatomisi ve merkezi sinir sisteminin embriyolojik gelişimi |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
4) |
İşlevsel Beyin anatomisi I (Medulla spinalis, Serebrum, Diensefalon)
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
5) |
İşlevsel Beyin anatomisi II (Truncus Cerebri: Medulla oblangata, Pons, Mezensefelon)
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
6) |
İşlevsel Beyin anatomisi III (Cerebellum, Retiküler formasyon, Ventriküler sistem, BOS ve beyin zarları) |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
7) |
Medulla spinalis’ deki inen ve çıkan yollar, kranial sinirler, spinal sinirler, bazal ganglia
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
8) |
Ara Sınav |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
9) |
Otonom Sinir Sistemi |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
10) |
Görme ve işitme yolları, Telencephalon
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
11) |
Dil gelişimi ve nöroplastisite
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
12) |
Beyin dil alanları ve işlevleri
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
13) |
Serebral korteks ve dil işlemleme
|
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
14) |
Genel tekrar |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
15) |
Genel tekrar |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
16) |
Final Sınavı |
"Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
4 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
4 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |