MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1414002042
Ders İsmi: Career Orientation
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kariyer Planlama dersi öğrencilerin kariyerlerini kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının elde edilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: 1. HAFTA KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ
*Kariyer planlama dersi nedir?
*Kariyer merkezi nedir?
*Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir?
* Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2. HAFTA ZEKÂ VE KİŞİLİK
*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
3. HAFTA KİŞİSEL ÖZELLİKLER
*Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
*Bunları biliyor musunuz? Kişisel özellikler videosu
Öğrencinin bu dönem alacağı derslerin hangi bilgi, beceri ve yetkinlikleri kendisine kazandıracağını ders eğiticilerine sorarak bir yazı hazırlaması.
4. HAFTA KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER
* İnce beceriler ve teknik beceriler nedir?
*Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
*İnce beceriler ve teknik beceriler videosu
Öğrencinin bu modülde anlatılan becerilerden hangilerini üniversite hayatında kazanmak istediğine dair bir yazı hazırlaması.
5. HAFTA KARİYER NEDİR?
*Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
*Sizce kariyer nedir? Peki aslında nedir? Videosu.
6. HAFTA KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM?
*Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler)
*Kariyerime katkı sağlayacak faaliyetler videosu
*Geçmişime Notlar
*Röportaj Videosu
7. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSAL *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
*Yeşilay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri)
*Kızılay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri)
8. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSLARARASI *Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
*Yeryüzü Doktorları (röportaj ve kurum faaliyetleri)
*Birleşmiş Milletler (röportaj ve kurum faaliyetleri)
Öğrencinin hangi STK'da çalışmak istediğine dair bir araştırma yapıp yazı hazırlaması.
9. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- KAMU SEKTÖRÜ
* Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
*Kamu sektöründe stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikayeleri
10. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- ÖZEL SEKTÖR
* Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
*Özel sektörde stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikâyeleri
11. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- AKADEMİ
* Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmesi gerektiği konusunda tavsiyeler *Akademide farklı kademelerde kademelerde çalışanların kariyer hikayeleri
12. HAFTA SEKTÖR GÜNLERİ- GİRİŞİMCİLİK
* Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler *Girişimcilik hikâyeleri ”Hayalinde bir girişimcilik hikâyesi var mı?” sorusu ile ilgili araştırma yaparak yazı hazırlanması.
13. HAFTA YETENEK KAPISI İLK ÖZGEÇMİŞİMİ YAZIYORUM
*Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
*Yetenek Kapısı tanıtımı
14. HAFTA DERS DEĞERLEMESİ
*Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kariyer Merkezlerini ve hizmetlerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öz farkındalığını artırır
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kariyer planlamasına yardımcı olan aktiviteleri keşfeder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
2) BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - ZEKÂ VE KİŞİLİK www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
3) BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - KİŞİSEL ÖZELLİKLER www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
4) KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
5) KARİYER NEDİR? www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
6) KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM? www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
7) SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSAL www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
8) Vize
9) SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSLARARASI www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
10) SEKTÖR GÜNLERİ- KAMU SEKTÖRÜ www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
11) SEKTÖR GÜNLERİ- ÖZEL SEKTÖR www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
12) SEKTÖR GÜNLERİ- AKADEMİ www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
13) SEKTÖR GÜNLERİ- GİRİŞİMCİLİK www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
14) YETENEK KAPISI İLK ÖZGEÇMİŞİMİ YAZIYORUM www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr www.ytnk.tv
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr
www.ytnk.tv
Diğer Kaynaklar: www.uzaktanegitimkapisi.cbiko.gov.tr
www.ytnk.tv

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 5 2 10
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 145