Dersin Amacı: |
Enfeksiyonik bir etkeni olan virusun tanımlanması, yapısal ve enfektivite özelliklerinin belirlenmesi, viral enfeksiyonların organizmadaki gelişim şekillerinin ve enfeksiyonlardaki viral etiyolojinin teşhisinde kullanılan tekniklerin anlatılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği: |
Tanımı, Genel Özelllikleri, Sınıflandırılmaları, Fiziksel, Kimyasal yapıları, Üretilmeleri, Hemaglütinasyon, Mutasyon, Genetiği, Antiviral Maddeler, İnterferans Olayı ve İnterferon, Bitki, Hayvan ve İnsanlarda Patojen olan Virüslerin Sınıflandırılmaları, Tanı ve Teşhisi, Korunma Yolları, Bakteriyofajlar genel özellikleri, Morfoloji, kimyasal ve Antijenik Yapı, Faj-Bakteri Enfeksiyonları, Faj Genetiği, Lizojenik Siklus, FajlarınBiyolojik Özellikleri, Bakteriyofajların Protikteki Önemi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Virolojide kullanılan metodlar ve Virüs yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Virüslerin Hücreye Bağlanması ve Girişi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
Transkripsiyon, translasyon ve taşınma
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Virüslerin sınıflandırılması ve adlandırılması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Virüslerin sınıflandırılması ve adlandırılması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Herpesvirüsler (ve diğer dsDNA virüsler)
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Parvovirüsler (ve diğer ssDNA virüsler)
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara sınav
|
|
9) |
Picornavirüsler (ve diğer pozitif zincir RNA virüsleri)
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Picornavirüsler (ve diğer pozitif zincir RNA virüsleri)
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Rhabdovirüsler (ve diğer negatif zincir RNA virüsler)
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Retrovirüsler ve HIV
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Hepadnavirüsler
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Virüslerin gelişimi ve ortaya çıkışları
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Carter J. B. and Saunders V.A., Virology: Principles and Applications, John Wiley & Sons Ltd, 2007
Genel Viroloji Ders Notları: Prof.Dr.İ.Burgu ve Prof.Dr.Y.Akça, AÜ Basımevi, 2003.
Flint S. J.,Enquist L. W.,Racaniello V. R.,Skalka A. M., Principles of Virology: Molecular Biology, Pathogenesis, and Control of Animal Viruses, ASM Press, 2nd edition, 2003. |
Diğer Kaynaklar: |
Carter J. B. and Saunders V.A., Virology: Principles and Applications, John Wiley & Sons Ltd, 2007
Genel Viroloji Ders Notları: Prof.Dr.İ.Burgu ve Prof.Dr.Y.Akça, AÜ Basımevi, 2003.
Flint S. J.,Enquist L. W.,Racaniello V. R.,Skalka A. M., Principles of Virology: Molecular Biology, Pathogenesis, and Control of Animal Viruses, ASM Press, 2nd edition, 2003. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|