FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012002006
Ders İsmi: Çocuk Hastalıkları ve Teknikerlik Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; fizyoterapiye gelen pediatrik gruptaki hastaların hastalıklarını tanıtmak ve bu hastalıkların tedavisine nasıl yaklaşılması gerektiğini öğretip fizyoterapiste yardımcı olunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders tanıtımı; Çocuklarda normal gelişim, büyüme ve gelişme kavramları; Çocuklarda normal motor ve nörolojik gelişim; Çocuklarda hastalıklar ve hastalığı bulunan çocuğa ve ailesine yaklaşım; Serebral palsinin tanımı, tipler ve klinik özellikler, fizyoterapi teknikerlerinin serebral palsili çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Tortikollisin tanımı, klinik özellikleri ve fizyoterapi teknikerlerinin tortikollisi olan çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Brachial pleksus yaralanmalarının oluşum mekanizması, alt tipleri, klinik özellikleri ve fizyoterapi teknikerlerinin serebral palsili çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Nöral tüp defektlerinin tanımı, alt tipleri, klinik özellikleri ve fizyoterapi teknikerlerinin serebral palsili çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Nöromusküler hastalıkların tanımı, türleri, klinik özellikleri ve fizyoterapi teknikerlerinin serebral palsili çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Özel sendromların tanıtımı ve fizyoterapi teknikerlerinin serebral palsili çocukların tedavisinde üstleneceği roller; Öğrenci vaka sunumları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir çocuğun normal gelişimi hakkında bilgi sahibidir. Normal gelişim basamaklarını anlatır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocuklarda hastalık kavramına bakışı bütünseldir ve hastalığı bulunan çocuğa nasıl yaklaşılacağını bilir.
2) Serebral Palsi hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
3) Tortikollis hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
4) Brachial pleksus yaralanmaları hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
5) Nöral tüp defektleri hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
6) Nöromusküler hastalıklar hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
7) Özel sendromlar ve Otizm hakkında bilgi sahibidir, fizyoterapi teknikeri olarak bu hastaların uygulamalarında hangi rolleri üstleneceğinin bilincindedir. Gerekli durumlardaki tanıya ilişkin tedavi yöntemlerini fizik tedavi hekimi veya fizyoterapist gözetimi altında gerçekleştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedefler Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
2) Çocuklarda Normal Gelişim-I Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
3) Çocuklarda Normal Gelişim-II Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
4) Pediatrik Grupta Hastalıklara Giriş Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
5) Serebral Palsi ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
6) Tortikollis ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
7) Brachial Pleksus Yaralanmaları ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
8) Ara Sınavlar
9) Nöral Tüp Defektleri ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
10) Nöromusküler Hastalıklar ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
11) Özel Sendromlar ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları-I Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
12) Özel Sendromlar ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları-II Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
13) Otizm ve Fizyoterapi Teknikerliği Yaklaşımları Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.
14) Öğrencilerin Klinik Vaka Sunumları-I
15) Öğrencilerin Klinik Vaka Sunumları-II
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Karaduman, Yılmaz, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 2 - Pediatrik Rehabilitasyon, Hipokrat Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 4
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 4
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 3
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. 5
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88