FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012002004
Ders İsmi: Psikolojiye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Ömer YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı psikoloji biliminin temel konuları hakkında giriş düzeyinde bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Bu ders; Psikoloji tarihi, Psikoloji ekolleri, Davranışın evrimsel ve biyolojik temelleri, Öğrenme, Bilinç ve farkındalık, Duygular ve işlevleri, Kişilik ve kişiliğin değerlendirilmesi, Motivasyon, Genel psikopatoloji, Psikolojik bozuklukların tedavisi/terapiler gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikoloji tarihini bilir.
2) Psikoloji biliminin çalışma alanlarını tanımlar.
3) Davranışın ortaya çıkışında tanımlanan evrimsel süreçleri tanımlar.
4) Psikoloji alanında farklı görüşlere göre öğrenmenin ele alınışını açıklar.
5) Öğrenme ile davranış şekillendirme hakkında bilgi verir.
6) Farklı psikoloji ekollerinin kişiliği nasıl tanımladığını bilir.
7) Normal olmayan davranış kriterlerini tanımlar.
8) Psikolojik bozuklukların tedavisinde öncü akımların bakış açılarını tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji nedir? Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
2) Davranışın evrimsel ve biyolojik temelleri Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
3) Öğrenme Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
4) Bilinç ve farkındalık Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
5) Duygular Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
6) Kişilik ve kişiliğin değerlendirilmesi Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
7) Motivasyon Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
8) Ara Sınav
9) Genel psikopatoloji-I Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
10) Genel Psikopatoloji-II Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
11) Kronik hastalarda görülen psikolojik rahatsızlıklar Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
12) Kronik hastalarda görülen psikolojik rahatsızlıklar Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
13) Psikolojik bozuklukların tedavisi/terapiler Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
14) Psikolojik bozuklukların tedavisi/terapiler Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
15) Genel tekrar Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersi veren öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Lecture notes will be given by the lecturer who is giving the course.
Diğer Kaynaklar: Psikolojiye giriş Yazar Morgan, Clifford T. Sorumlu editörler : Sirel Karakaş, Rükzan Eski, 2011, Eğitim Akademi Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. 2
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 2
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. 3
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 4
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 82