FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012002001
Ders İsmi: Ergoterapiye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sultan AKEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapinin temel uygulama alanları ve uygulama stratejileri hakkında bilgi vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ergoterapinin tanımı, günlük yaşam aktiviteleri ve aktivitelerde bağımsızlık, koruyucu ergoterapi hakkında bilgiler içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapinin tanımını yapar.
2) Ergoterapi uygulama alanlarını bilir.
3) Ergoterapinin önemini kavrar.
4) Temel ergoterapi prensiplerini bilir.
5) Çevre düzenleme prensiplerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Nörolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımlarını öğrenir.
2) Fonksiyonel aktiviteler hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) İşe dönüş uygulamaları ve bel okulu uygulamaları hakkında fikir sahibidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapi Tanımı Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
2) Ergoterapide Fizyoterapi Teknikerinin Yeri Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
3) Ergoterapinin Görev Alanları Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
4) Günlük Yaşam Aktiviteleri Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
5) Kendine Bakım Aletleri Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
6) Çevresel Düzenlemeler Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
7) Ara Sınav
8) El Eğitimi Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
9) Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
10) Duyu Algı Bozukluklarında Tedavi Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
11) Fonksiyonel Aktiviteler Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
12) Sosyal Çevre Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
13) İşe Dönüş Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
14) Ergonomi Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
15) Bel Okulu Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Ergoterapiye giriş Sorumlu ed.: Esra Akı, Esma Özkan, 2020, Hipokrat Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. 1
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 4
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 3
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. 4
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 94