FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012111001
Ders İsmi: Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ÖNDEŞ
Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; iki dönem boyunca fizyoterapi alanında kullanılan ısı, elektromanyetik, mekanik ve elektroterapötik modalitelerin tanıtılması, bu modalitelerin kullanımının öğretilmesi ve örnek vakalar üzerinden bu tedavi yaklaşımları ile problem çözümü yapılabilmesidir.
Dersin İçeriği: Fizyoterapide kullanılan tedavi yöntemleri, kullanım amaçları, etkinlikleri; Termal prensipler ve ısının özellikleri; Işığın Özellikleri; Sıcak paket uygulamaları; İnfraruj uygulamaları; Kriyoterapi uygulamaları; Diatermiler; Ultrason uygulamaları; Magnetoterapi; Düz akım uygulamaları; Alçak frekanslı akımların uygulamaları; TENS uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapi alanında kullanılan tedavi yöntemlerini ve bu yöntemlerin kullanım amaçlarını bilir.
2) Fizyoterapi alanında kullanılan modalitelerin genel özellikleri ve etkinlikleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Isının özelliklerini ve terapötik amaçlı kullanımlarını bilir.
4) Işığın özelliklerini ve terapötik amaçlı kullanımlarını bilir.
5) Isı modalitelerini tanır, etki mekanizmalarını, endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir.
6) Elektromanyetik modaliteleri tanır, etki mekanizmalarını, endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir.
7) Elektroterapi modalitelerinden düz, alçak frekanslı akım ve transkutanöz elektriksel sinir stimulasyonunu tanır, etki mekanizmalarını, endikasyon ve kontraendikasyonlarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Isı modalitelerinin güvenlik önlemlerini alarak uygulamasını yapar.
2) Elektromanyetik modalitelerin güvenlik önlemlerini alarak uygulamasını yapar.
3) Elektroterapi modalitelerinin güvenlik önlemlerini alarak uygulamasını yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyoterapide Kullanılan Tedavi Yöntemlerinin Kullanım Amaçları, Uygulama Yöntemleri ve Tedavi Etkinliğine Giriş Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
2) Isı Modalitelerine Giriş-Termal Prensipler ve Isının Özellikleri Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
3) Fiziksel Modaliteler Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
4) Elektriksel Güvenlik Yöntemleri Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
5) Elektrik Stimulasyonunda Genel Bilgiler Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
6) Düz Akımlar Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
7) İyontoforez
8) Ara Sınavlar
9) Düz Akımın Modifiye Şekli Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
10) Faradik ve Sinüzoidal Akımlar Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
11) Diadinamik Akımlar Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
12) Kısa Sınav (Quiz)
13) Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu (TENS) Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
14) Enterferansiyel Akım Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
15) Vaka Örnekleri Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar Sorumlu ed.: Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, 2016 Pelikan Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

9

6

8

10

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 4
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 5
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 172