FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012121006
Ders İsmi: Kas ve Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Büşra SANCAKLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı fizyoterapi öğrencilerinin klinikte sıkça uygulama yapacakları kas ve sinir yapılarını ile bunların fonksiyonlarını daha iyi öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kasların özellikleri; Üst ekstremite kasları ve işlevleri; Baş, boyun ve gövde kasları ve işlevleri; Göğüs ve karın kasları ve işlevleri; Alt ekstremite kasları ve işlevleri; Merkezi sinir sistemi yapıları ve işlevleri; Otonom sinir sistemi yapıları ve işlevleri; Periferik sinir sistemi yapıları ve işlevleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kasların genel ortak özellikleri ile birbirlerinden farklılıklarını bilir, anlatır.
2) Üst ekstremite ve alt ekstremite kaslarını ve bu kasların parçalarını bilir, işlevlerini söyler.
3) Baş-boyun-gövde-göğüs-karın kaslarını ve bu kasların parçalarını bilir, işlevlerini söyler.
4) Serebrum ve midbrain yapılarını tanır, işlevlerini bilir.
5) Serebellum ve medulla oblangata yapılarını bilir, işlevlerini söyler.
6) Otonom sinir sistemi yapılarını tanır, işlevlerini bilir.
7) Periferik sinir sistemi yapılarını tanır, işlevlerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hastada fonksiyon bozukluğuna bağlı işlev yitiminin hangi kas veya sinirlerden meydana gelebileceği hakkında yorum yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Amaçları Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
2) Kaslara Giriş Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
3) Üst Ekstremite Kasları-I Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
4) Üst Ekstremite Kasları-II Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
5) Baş, Boyun ve Sırt Kasları-I Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
6) Baş, Boyun ve Sırt Kasları-II Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
7) Göğüs ve Karın Kasları Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
8) Ara Sınavlar
9) Alt Ekstremite Kasları-I Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
10) Alt Ekstremite Kasları-II Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
11) Merkezi Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi-I Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
12) Merkezi Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi-II Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
13) Otonom Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
14) Periferik Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi-I Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
15) Periferik Sinir Sistemi Fonksiyonel Anatomisi-II Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W. Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Şekil ve tablolarla insan anatomisi : damar , sinir ve kaslar- Rohen, Johannes W.
Sorumlu yaz.: Elke Lütjen-Drecoll ; çev.: Salih Murat Akkın Yayın Tarihi 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 4
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 3
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Toplam İş Yükü 84