Dersin Amacı: |
Bu ders, edebiyatta önemli temaları tarihsel dönemler boyunca inceleyerek metinlerin varoluşun belirsizliği, romantik aşk, ölümlülük, toplumsal yozlaşma, savaş ve suçluluk gibi evrensel insani kaygıları nasıl yansıttığını ele alır. Theogony, Metamorphoses, Everyman, Julius Caesar ve Gulliver’s Travels gibi eserlerin yanı sıra çeşitli şairlerin aşk üzerine lirik şiirleri, savaş temalı şiirler ve James Joyce’un bir öyküsü üzerinden yapılacak yakın okumalar aracılığıyla, öğrenciler kültürel ve tarihsel bağlamların edebi ifadeyi nasıl şekillendirdiğini analiz edeceklerdir. Drama, şiir ve düzyazı gibi çeşitli edebi türlerle etkileşime girerek, öğrenciler temaların evrimini takip edecek, eleştirel ve analitik beceriler geliştirecek ve insan doğası üzerine derinlemesine düşüneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Theogony, Metamorphoses, Everyman, Julius Caesar, Gulliver's Travels, Dubliners |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders izlencesi tanıtımı |
|
2) |
Antik dünyanın büyük soruları ve büyük anlatıları: Evren nasıl var oldu? Dünyayı yaratan dinamikler nelerdir?
Hesiodos'un Theogony eseri ve ilgili temalar: Bilinmezle başa çıkma
|
|
3) |
Antik dünyanın büyük soruları ve büyük anlatıları: Anlamlı bir yaşam nasıl sürdürülür? Zorluklar karşısında ne yapılmalı?
Ovidius'un Metamorfozlar eseri ve ilgili temalar: Kahramanlık, dayanıklılık |
|
4) |
Orta Çağ temaları: Ölümden sonra bizi ne bekliyor? Orta Çağ’da anlamlı bir yaşam nasıl mümkün?
Everyman – Orta Çağ ahlak oyunu ve ilgili temalar: Ahlak, din, ölüm
|
|
5) |
Erken Modern Dönem temaları: Politika, kamusal yaşam, ihanet, adalet/adaletsizlik
Shakespeare'in Julius Caesar eseri |
|
6) |
Shakespeare'in Julius Caesar eseri |
|
7) |
Çağlar boyunca romantik aşk: Saray aşkı geleneği
Catullus: “Lesbia, come, let us live and love” Edmund Spenser, sonnet 54
Shakespeare, sonnet 130 |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Çağlar boyunca romantik aşk: Aşkın karanlık yüzü, takıntılı aşk
Robert Browning, Porphyria’s Lover |
|
10) |
İnsanlık ve başarısızlıkları, yozlaşma ve ahlaksızlık
Jonathan Swift’in Gulliver’in Gezileri (“Houyhnhnmland” bölümü) |
|
11) |
Jonathan Swift'in Gulliver's travels adlı eseri ('Houyhnhnmland') |
|
12) |
Ders yok – Resmî Tatil (Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı) |
|
13) |
Savaş ve travma
Siegfried Sassoon, They, Glory of Women
Wilfred Owen, Dulce et Decorum Est |
|
14) |
Bireysel özgürlük, seçim ve durağanlık
James Joyce’un Eveline adlı öyküsü |
|
15) |
Dönem değerlendirmesi |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|