Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş-Ders hakkında bilgilendirme |
- |
2) |
Dünya Edebiyatı nedir?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
3) |
Mezopotamya Edebiyatı: Gılgamesh destanından seçme bölümler |
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh |
4) |
Antik Hint Edebiyatı: the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
5) |
Antik Yunan Edebiyatı: Plato'nun Sempozyum'unda Aristophanes's konuşması |
Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium |
6) |
Antik Roma Edebiyatı:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
7) |
Antik Çin Edebiyatı:
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
8) |
ARA SINAVLAR |
What is world literature?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh
Literature of Ancient India: from the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
Literature of Ancient Greece: Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium
Literature of Ancient Rome:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
Literature of Ancient China :
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
9) |
Japon Edebiyatı:
The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables
|
Literature of Japan: The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables |
10) |
Pers Edebiyatı: Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
Persian Literature : Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
11) |
Batı Afrika Sözlü Edebiyat: Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
12) |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
13) |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
14) |
Genel Değerlendirme |
Genel Değerlendirme |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|