DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003124
Ders İsmi: Adult Learning and Development
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Canlı derslere interaktif katılım ekstra puanlar kazandıracaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat TAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencileri 21. yüzyılda yetişkin öğreniminin temel sorunlarıyla tanıştırmaktır. Ders, yetişkin öğrenimiyle bağlantılı önemli geleneksel öğrenme teorilerini ve modellerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bireysel, toplumsal ve örgütsel düzeylerde öğrenme sorunlarını belirleyebilecek ve yetişkin öğrenimini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, alanın tarihsel gelişimi ve felsefi temelleriyle başlayarak yetişkinlikte öğrenme ve gelişime genel bir bakış sağlar. Yetişkin öğrenmesi alanındaki kavramlar, modeller, teoriler ve araştırmalar, yetişkin öğrenme ilkelerinin pratik uygulamasına vurgu yapılarak ele alınacaktır. Yetişkin öğrenmesinin psikolojik ve sosyal yönleri ve yaşın öğrenme üzerindeki etkileri ve öğrenme motivasyonları da ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yetişkin öğrenmesinin temel özelliklerini uygun örneklerle anlar ve açıklar.
2) Bireysel, toplumsal ve örgütsel öğrenmenin farklı tezahürlerine aşina olur.
3) farklı geleneksel öğrenme teorileri arasındaki bağlantı noktalarını tanır
4) Öğrenme teorilerini pratik örneklerle tanımlayıp açıklayabilir
5) Yetişkin öğrenmesini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilir
6) Yetişkin öğrenme teorilerini analiz edebilme ve eleştirel olarak karşılaştırabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yetişkin Öğrenimi Nedir? -
2) Malcolm Knowles (yetişkin öğrenmenin babası) andragogy - with Malcolm Knowles https://www.youtube.com/watch?v=BrDdTgCGYoI Knowles’s Adult Learning Theory https://www.youtube.com/watch?v=Vhn1WA5bgWw
3) Konu: Günümüz Dünyasında Yetişkin Öğrenci ve Yetişkin Öğrenimi, Çevre: Yetişkin Öğrenimi için Sahneyi Hazırlama, Teoriler: Yapılandırmacılık, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişselcilik, Davranışçılık, Hümanizm Article Readings Web-Based Articles: • Engaging Adult Learners ..\Atlas Classes\Adult learning\engagingadultlearners.pdf • Strategies for Building a Productive and Positive Learning Environment https://teaching.resources.osu.edu/teaching-topics/shaping-positive-learning Video: • Creating Autonomy-Supportive Learning Environments
4) Konu: Yetişkin Öğrenme Teorileri: Knowles, Andragoji ve Pedagoji, Article Readings Document: • Andragogy: Appreciating the Characteristics of the Adult Learner ..\Atlas Classes\Adult learning\The Six Characteristics of Andragogy.pdf Video: • The Fifth Discipline in 3 Minutes https://www.youtube.com/watch?v=MQMRMAmT2gg • Andragogy: 6 Assumptions of Knowles’ Theory https://www.youtube.com/watch?v=SArAggTULLU
5) Konu: Hedef Kitlenizi Tanımak: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Öz Yönelimli Öğrenme, Dönüşümsel Öğrenme, Motivasyon, Büyüme Zihniyeti Article Readings Document: • Appreciating the Characteristics of the Adult Learner Web-based articles: • How to Captivate and Motivate Adult Learners https://archylearning.com/blog/how-to-motivate-adult-learners/ • The Science Behind Why Inspirational Quotes Motivate Us https://www.fastcompany.com/3051432/why-inspirational-quotes-motivate-us Video: • Introducing Transformative Learning https://www.youtube.com/watch?v=liU1zsi3X8w
6) Konu: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Deneyimsel Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yük ve Bellek ve Beyin Documents: • Cognitive Load Theory • The Learning Style Inventory https://www.verywellmind.com/what-is-a-learning-style-inventory-2795159 Videos: • The 3-Minute Kolb https://www.youtube.com/watch?v=ObQ2DheGOKA
7) Konu: Bilinçli Öğretimsel Öğrenme Tasarımı Oluşturma: Buz Kırıcılar, Gruplamalar, Katılım Stratejileri, Metaforlar/Benzetmeler Web-based articles: • 9 Reasons Why Games with Adult Learners is a Must https://busyteacher.org/18133-games-with-adult-learners-a-must-9-reasons.html • Best Icebreakers for Meetings and Trainings https://www.workshopper.com/post/icebreakers-for-meetings-and-workshops
8) Ara sınav --
9) Konu: Öğretimsel Öğrenme Tasarımı: Sorgulama, Geribildirim, Değerlendirme, Aktif Öğrenme, Yansıtıcı beceriler ve etkili alışkanlıklar oluşturma Article Readings Web-based articles: • Questioning Techniques: Asking Questions Effectively • Promoting Meaningfulness by Coupling Bloom’s Taxonomy with Adult Education Theory: Introducing an Applied and Interdisciplinary Student Writing Exercise • Question Strategies
10) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Dijital çağda yetişkin öğrenmesi, Koçluğun Etkisi, etik Article Readings Web-based articles: • The GROW Model of Coaching and Learning https://wp.nyu.edu/coaching/tools/grow-model/ https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2024.2367395?af=R#d1e172
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
11) Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı Article Readings Web-based article: • https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza • Culturally Responsive Online Teaching https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
12) Yetişkin Gelişimi Adult Development Theory https://developingleadership.net/adult-development-2 A Comprehensive Guide to Adult Learning Theories https://www.thelndacademy.com/post/a-comprehensive-guide-to-adult-learning-theories
13) Konuk konuşmacı --
14) Konuk konuşmacı --
15) Tekrar ve gözden geçirmeler --
16) Final Sınavı Adult Learning Linking Theory and Practice By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013 ISBN: 9781118416310, 1118416317

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013

ISBN: 9781118416310, 1118416317

(Students will be given electronic access to text/articles.)
Diğer Kaynaklar: Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013

ISBN: 9781118416310, 1118416317

(Students will be given electronic access to text/articles.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Küçük Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 100