Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş
Yetişkin Öğrenimi Nedir? |
- |
2) |
Malcolm Knowles (yetişkin öğrenmenin babası) |
andragogy - with Malcolm Knowles
https://www.youtube.com/watch?v=BrDdTgCGYoI
Knowles’s Adult Learning Theory
https://www.youtube.com/watch?v=Vhn1WA5bgWw |
3) |
Konu: Günümüz Dünyasında Yetişkin Öğrenci ve Yetişkin Öğrenimi, Çevre: Yetişkin Öğrenimi için Sahneyi Hazırlama, Teoriler: Yapılandırmacılık, Sosyal Bilişsel Teori, Bilişselcilik, Davranışçılık, Hümanizm |
Article Readings
Web-Based Articles:
• Engaging Adult Learners
..\Atlas Classes\Adult learning\engagingadultlearners.pdf
• Strategies for Building a Productive and Positive Learning Environment
https://teaching.resources.osu.edu/teaching-topics/shaping-positive-learning
Video:
• Creating Autonomy-Supportive Learning Environments
|
4) |
Konu: Yetişkin Öğrenme Teorileri: Knowles, Andragoji ve Pedagoji, |
Article Readings
Document:
• Andragogy: Appreciating the Characteristics of the Adult Learner
..\Atlas Classes\Adult learning\The Six Characteristics of Andragogy.pdf
Video:
• The Fifth Discipline in 3 Minutes
https://www.youtube.com/watch?v=MQMRMAmT2gg
• Andragogy: 6 Assumptions of Knowles’ Theory
https://www.youtube.com/watch?v=SArAggTULLU
|
5) |
Konu: Hedef Kitlenizi Tanımak: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Öz Yönelimli Öğrenme, Dönüşümsel Öğrenme, Motivasyon, Büyüme Zihniyeti |
Article Readings
Document:
• Appreciating the Characteristics of the Adult Learner
Web-based articles:
• How to Captivate and Motivate Adult Learners
https://archylearning.com/blog/how-to-motivate-adult-learners/
• The Science Behind Why Inspirational Quotes Motivate Us
https://www.fastcompany.com/3051432/why-inspirational-quotes-motivate-us
Video:
• Introducing Transformative Learning
https://www.youtube.com/watch?v=liU1zsi3X8w
|
6) |
Konu: Yetişkin Öğrencilerin Özellikleri: Deneyimsel Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Bilişsel Yük ve Bellek ve Beyin |
Documents:
• Cognitive Load Theory
• The Learning Style Inventory
https://www.verywellmind.com/what-is-a-learning-style-inventory-2795159
Videos:
• The 3-Minute Kolb
https://www.youtube.com/watch?v=ObQ2DheGOKA
|
7) |
Konu: Bilinçli Öğretimsel Öğrenme Tasarımı Oluşturma: Buz Kırıcılar, Gruplamalar, Katılım Stratejileri, Metaforlar/Benzetmeler |
Web-based articles:
• 9 Reasons Why Games with Adult Learners is a Must
https://busyteacher.org/18133-games-with-adult-learners-a-must-9-reasons.html
• Best Icebreakers for Meetings and Trainings
https://www.workshopper.com/post/icebreakers-for-meetings-and-workshops
|
8) |
Ara sınav |
-- |
9) |
Konu: Öğretimsel Öğrenme Tasarımı: Sorgulama, Geribildirim, Değerlendirme, Aktif Öğrenme, Yansıtıcı beceriler ve etkili alışkanlıklar oluşturma |
Article Readings
Web-based articles:
• Questioning Techniques: Asking Questions Effectively
• Promoting Meaningfulness by Coupling Bloom’s Taxonomy with Adult Education Theory: Introducing an Applied and Interdisciplinary Student Writing Exercise
• Question Strategies
|
10) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Dijital çağda yetişkin öğrenmesi, Koçluğun Etkisi, etik |
Article Readings
Web-based articles:
• The GROW Model of Coaching and Learning
https://wp.nyu.edu/coaching/tools/grow-model/
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2024.2367395?af=R#d1e172
|
11) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı |
Article Readings
Web-based article:
• https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza
• Culturally Responsive Online Teaching
https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
|
11) |
Konu: Yetişkin Öğrenmesi Üzerindeki Etkiler: Kültür ve Eleştirel Bakış Açısı |
Article Readings
Web-based article:
• https://www.linkedin.com/pulse/critical-cultural-paradigms-within-student-importance-edgar-garza
• Culturally Responsive Online Teaching
https://www.learningforjustice.org/magazine/online-teaching-can-be-culturally-responsive
|
12) |
Yetişkin Gelişimi |
Adult Development Theory
https://developingleadership.net/adult-development-2
A Comprehensive Guide to Adult Learning Theories
https://www.thelndacademy.com/post/a-comprehensive-guide-to-adult-learning-theories
|
13) |
Konuk konuşmacı |
-- |
14) |
Konuk konuşmacı |
-- |
15) |
Tekrar ve gözden geçirmeler |
-- |
16) |
Final Sınavı |
Adult Learning
Linking Theory and Practice
By Sharan B. Merriam, Laura L. Bierema · 2013
ISBN: 9781118416310, 1118416317 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|