DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003122
Ders İsmi: Social Innovation and Entrepreneurship
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Derse canlı olarak katılım önem arz etmektedir.
İnteraktif tartışmalara katılım puanlandırılacaktır.
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Murat TAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencileri 21. yüzyılda yetişkin öğreniminin temel sorunlarıyla tanıştırmaktır. Ders, yetişkin öğrenimiyle bağlantılı önemli geleneksel öğrenme teorilerini ve modellerini ele almayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, bireysel, toplumsal ve örgütsel düzeylerde öğrenme sorunlarını belirleyebilecek ve yetişkin öğrenimini sorun odaklı, çok yönlü ve pratik bir şekilde yorumlayabilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sosyal inovasyon ve girişimciliğin kapsamlı bir genel görünümünü sunarak, sosyal sorunlara yenilikçi, etkili ve sürdürülebilir çözümlerin nasıl teşvik edildiğini inceler. Ayrıca öğrencilerin sosyal inovasyon sürecini ve zor sosyal, kültürel ve çevresel sorunları çözmek için özel sektör yaklaşımlarını uygulamada sosyal girişimlerin rolünü öğrenmelerine yardımcı olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal inovasyon ve girişimcilik sektörüne ilişkin eleştirel bir anlayış gösterir.
2) Sosyal girişimlerin olumlu sosyal etki yarattığı koşulları anlar.
3) Sosyal girişimlerin olumlu sosyal etki yarattığı koşulları anlar.
4) Hem sosyal değişime hem de ekonomik hedeflere ulaşan bir sosyal girişimin nasıl tasarlanacağını anlayın.
5) Yenilikçi ve etkili bir sosyal organizasyon, sosyal amaçlı sürdürülebilir bir işletme, STK veya sosyal hareket tasarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal İnovasyon ve Girişimciliğe Giriş https://ideascale.com/blog/what-is-social-innovation/ Video: Ep1: Introduction to Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=rLA-vVLNvws
2) Sosyal Girişimciliğe Giriş: İçsel ve Dışsal Değişim Pereira, Aaron, et al. Connecting Individual and Societal Change , Stanford Social Innovation Review, March 2020. Video: Ep : Business Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=Ve7vs_jAB_8
3) Sosyal Girişimcilik Teorisinin Evrimi Dees, Greg, The Meaning of Social Entrepreneurship, Duke University, 1998. Martin, Roger, and Osberg, Sally. Social Entrepreneurship: The Case for Definition, Stanford Social Innovation Review, 2007. Schwab, Hilde and Milligan, Katherine. What is a Social Entrepreneur? World Economic Forum Agenda, December 2015 Video: Ep 3: Disruptive Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=cJiOLXhI-fQ
4) Teoriyi Gerçek Dünya Örneklerine Uygulamak Prior to class, watch the 2019 Skoll Award for Social Entrepreneurship video below and come to class prepared to discuss how the theoretical frameworks apply to the model of mPharma. mPharma: https://youtu.be/4lxsJMsw9xg; Gregory Rockson, CEO of mPharma: https://youtu.be/Lbxo4j41kIc or https://www.youtube.com/watch?v=4lxsJMsw9xg Video: Ep 4: Evolution in Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=hzoGnCdQadw
5) İçsel Çalışmanın “Çalışması”: Öz-Sorgulama Uygulamaları Stories of Self-Inquiry, The Wellbeing Project, 2020. https://wellbeing-project.org/stories-of-self-inquiry/ Video: Ep 5: Developing Entrepreneurial Skills | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=2Vhcjg74PnA
6) Sosyal Girişimcilik İş Modelleri Sabeti, Heerad. The For-Benefit Enterprise, Harvard Business Review, 2011. Starr, Kevin. Big Enough. Simple Enough. Cheap Enough. Stanford Social Innovation Review, December 2019. Come to class prepared with questions. Video: Ep 6: Social Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=9dds9R_sb-Q
7) Misyon Beyanları, Değişim Teorileri ve Etki Modelleri Ebrahim, Alnoor, and V. Kasturi Rangan. "What Impact? A Framework for Measuring the Scale & Scope of Social Performance." California Management Review 56, no. 3 (Spring 2014): 118–141. Video: Ep 7: Social Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=w0tBYdXNg0A
8) Vize sınavı Sosyal Girişimciliğin Tehlikeleri ve Tuzakları Drawing on the theoretical frameworks, articles, case studies, and guest speakers in class, provide a well-researched, well structured analysis of your chosen social enterprise’s business model and impact model.
9) Sosyal Girişimcilikten Sosyal İnovasyona What You Need to Know About Impact Investing, Global Impact Investing Network (GIIN). https://thegiin.org/impact-investing/need-to-know/#what-is-impact-investing Video: Ep 8: Frugal Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=LVf8W2BrjR0
10) Uluslararası Örgütlerde Sosyal Girişimcilik How International Organizations Shape Innovation Video: Ep 9: Everyone an Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=TWP04EK8BlA
11) Kurumsal Sosyal Girişimcilik Inner and Outer Change: The Connection Between Who We Are and How We Act In the World Fetzer Institute and Synergos, Defining Inner Work for Social Change, 2020. Video: Video: Ep 10: Innovator and Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp https://www.youtube.com/watch?v=Qs3eHV5mdvE
12) Vaka Çalışması (Tartışmak istediğiniz bir vaka seçiniz.) Fetzer Institute and Synergos, Inner Work for Social Change: Six Case Studies on the Role of Reflection in Social Impact Initiatives, 2020.
13) Yaratıcı Yenilik Sanatı - Yenilikçi, Yazar ve Konuşmacı --
14) Kurum Kültürü Konuşmacısı - Heather E. McGowan Konuşuyor --
15) Yenilikçi Sosyal Etki Girişimcileri ... --
16) Final Sınavı Social Innovation and Social Entrepreneurship Fundamentals, Concepts, and Tools By Luis Portales · 2019 ISBN:9783030134563, 3030134563

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Social Innovation and Social Entrepreneurship
Fundamentals, Concepts, and Tools
By Luis Portales · 2019

ISBN:9783030134563, 3030134563

(Students will be given electronic access to articles.)
Diğer Kaynaklar: Social Innovation and Social Entrepreneurship
Fundamentals, Concepts, and Tools
By Luis Portales · 2019

ISBN:9783030134563, 3030134563

(Students will be given electronic access to articles.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 30
Projeler 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Proje 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100