Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal İnovasyon ve Girişimciliğe Giriş |
https://ideascale.com/blog/what-is-social-innovation/
Video: Ep1: Introduction to Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=rLA-vVLNvws |
2) |
Sosyal Girişimciliğe Giriş: İçsel ve Dışsal Değişim |
Pereira, Aaron, et al. Connecting Individual and Societal Change , Stanford Social Innovation Review, March 2020.
Video: Ep : Business Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=Ve7vs_jAB_8
|
3) |
Sosyal Girişimcilik Teorisinin Evrimi |
Dees, Greg, The Meaning of Social Entrepreneurship, Duke University, 1998.
Martin, Roger, and Osberg, Sally. Social Entrepreneurship: The Case for Definition, Stanford Social Innovation Review, 2007.
Schwab, Hilde and Milligan, Katherine. What is a Social Entrepreneur? World Economic Forum Agenda, December 2015
Video: Ep 3: Disruptive Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=cJiOLXhI-fQ |
4) |
Teoriyi Gerçek Dünya Örneklerine Uygulamak |
Prior to class, watch the 2019 Skoll Award for Social Entrepreneurship video below and come to class prepared to discuss how the theoretical frameworks apply to the model of mPharma.
mPharma: https://youtu.be/4lxsJMsw9xg; Gregory Rockson, CEO of mPharma: https://youtu.be/Lbxo4j41kIc or https://www.youtube.com/watch?v=4lxsJMsw9xg
Video: Ep 4: Evolution in Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=hzoGnCdQadw |
5) |
İçsel Çalışmanın “Çalışması”: Öz-Sorgulama Uygulamaları |
Stories of Self-Inquiry, The Wellbeing Project, 2020. https://wellbeing-project.org/stories-of-self-inquiry/
Video: Ep 5: Developing Entrepreneurial Skills | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=2Vhcjg74PnA
|
6) |
Sosyal Girişimcilik İş Modelleri |
Sabeti, Heerad. The For-Benefit Enterprise, Harvard Business Review, 2011.
Starr, Kevin. Big Enough. Simple Enough. Cheap Enough. Stanford Social Innovation Review, December 2019.
Come to class prepared with questions.
Video: Ep 6: Social Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=9dds9R_sb-Q
|
7) |
Misyon Beyanları, Değişim Teorileri ve Etki Modelleri |
Ebrahim, Alnoor, and V. Kasturi Rangan. "What Impact? A Framework for Measuring the Scale & Scope of Social Performance." California Management Review 56, no. 3 (Spring 2014): 118–141.
Video: Ep 7: Social Entrepreneurship | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=w0tBYdXNg0A
|
8) |
Vize sınavı
Sosyal Girişimciliğin Tehlikeleri ve Tuzakları |
Drawing on the theoretical frameworks, articles, case studies, and guest speakers in class, provide a well-researched, well structured analysis of your chosen social enterprise’s business model and impact model. |
9) |
Sosyal Girişimcilikten Sosyal İnovasyona |
What You Need to Know About Impact Investing, Global Impact Investing Network (GIIN). https://thegiin.org/impact-investing/need-to-know/#what-is-impact-investing
Video: Ep 8: Frugal Innovation | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=LVf8W2BrjR0
|
10) |
Uluslararası Örgütlerde Sosyal Girişimcilik |
How International Organizations Shape Innovation
Video: Ep 9: Everyone an Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=TWP04EK8BlA |
11) |
Kurumsal Sosyal Girişimcilik |
Inner and Outer Change: The Connection Between Who We Are and How We Act In the World Fetzer Institute and Synergos, Defining Inner Work for Social Change, 2020.
Video: Video: Ep 10: Innovator and Entrepreneur | Innovation and Entrepreneurship | SkillUp
https://www.youtube.com/watch?v=Qs3eHV5mdvE
|
12) |
Vaka Çalışması (Tartışmak istediğiniz bir vaka seçiniz.) |
Fetzer Institute and Synergos, Inner Work for Social Change: Six Case Studies on the Role of Reflection in Social Impact Initiatives, 2020.
|
13) |
Yaratıcı Yenilik Sanatı - Yenilikçi, Yazar ve Konuşmacı |
-- |
14) |
Kurum Kültürü Konuşmacısı - Heather E. McGowan Konuşuyor |
-- |
15) |
Yenilikçi Sosyal Etki Girişimcileri ... |
-- |
16) |
Final Sınavı |
Social Innovation and Social Entrepreneurship
Fundamentals, Concepts, and Tools
By Luis Portales · 2019
ISBN:9783030134563, 3030134563 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|