Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
CAD/CAM Sistemler I |
slayt sunusu |
2) |
CAD/CAM Sistemler II |
slayt sunusu |
3) |
İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
4) |
İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması II
|
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
5) |
İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması III |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
6) |
İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri I |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
7) |
İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri II |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
8) |
İmplant Üstü Hareketli Protezlerde Topbaşlı-Locator-Bar Ataçman Sistemleri |
Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons. |
9) |
İmplant Üstü Sabit ve Hareketli Protezlerde Oklüzyon |
Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons. |
10) |
İmplant Üstü Protezlerde İmmediyat Yükleme Protokolleri |
Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons. |
11) |
Hibrit Protezler |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
Rosenstiel, S.F., Land, M.F. and Fujimoto, J. (2006) Contemporary fixed prosthodontics. 4th Edition, Mosby, St Louis. |
12) |
İmplant Üstü Protezlerde Estetik |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
Rosenstiel, S.F., Land, M.F. and Fujimoto, J. (2006) Contemporary fixed prosthodontics. 4th Edition, Mosby, St Louis. |
13) |
İmplant Üstü Protezlerde Biyomekanik Risk Faktörleri |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
14) |
Kısmi Dişsizlik Kavramı, Epidemiyolojisi |
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
|
15) |
ARA SINAV |
YOK |
16) |
Bölümlü Protezlerin Sınıflandırılması, Amaçları ve Endikasyonları |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
17) |
Bölümlü Protezlerin Avantaj ve Dezavantajları ve Bölümlü Protezlerde Biyomekanik
|
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
18) |
Protez Öncesi Ağız Hazırlığı |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
19) |
İskelet Protezin Parçaları: Ana Bağlayıcılar |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
20) |
İskelet Protezin Parçaları: Küçük Bağlayıcılar, Tırnaklar |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
21) |
İskelet Protezin Parçaları: Kroşeler, RPI Kroşe Sistemi |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
22) |
İskelet Protezlerde Fonksiyonel Ölçü Metodları
|
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversites |
23) |
İskelet Protezlerde Metal Alt Yapı Laboratuvar İşlemleri: Paralelometre |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversites |
24) |
ARA SINAV |
YOK |
25) |
Oklüzal İlişki Kayıt Yöntemleri |
Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler. 2010 Quintessence Yayıncılık, İstanbul.
|
26) |
Diş Seçimi ve Dişli Prova |
Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler. 2010 Quintessence Yayıncılık, İstanbul.
|
27) |
İskelet Protezlerin Hastaya Uygulama ve Teslimi, Olası Şikayetler ve Çözümü |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
28) |
Dişli ve Dişsiz Sonlanan Arklarda İskelet Bölümlü Protezler Arasındaki Farklar |
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi. |
29) |
genel tekrar |
önceki sunumlar |
30) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
3 |
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
3 |
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
2 |
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
3 |
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
2 |
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
3 |
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
1 |
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
4 |
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
5 |
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
4 |
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
1 |
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
4 |
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
4 |
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
1 |
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
3 |
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
1 |
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
3 |
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
2 |
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
3 |