DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111501002
Ders İsmi: Prosthodontics IV
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 0 0 1 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111401002 - Prosthodontics III
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beril BAYRAKTAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin ileri düzey protetik diş tedavisi uygulamalarında yetkinlik kazanmalarını amaçlamaktadır. CAD/CAM sistemleri, implant üstü protezler, biyomekanik prensipler ve bölümlü protezlerin tasarım süreçleri gibi konular ele alınarak, öğrencilerin modern protetik yaklaşımlar konusunda bilgi ve beceri edinmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, dijital diş hekimliği teknolojilerini etkin şekilde kullanarak fonksiyonel ve estetik protezler tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında CAD/CAM teknolojileri, implant üstü sabit ve hareketli protezlerde tedavi planlaması, ölçü teknikleri, ataçman sistemleri, oklüzyon prensipleri ve biyomekanik risk faktörleri ele alınacaktır. Ayrıca, bölümlü protez tasarımı, iskelet protezlerin bileşenleri, protez öncesi ağız hazırlıkları ve fonksiyonel ölçü metodları gibi konular işlenecektir. Öğrenciler, teorik bilgilerini klinik ve laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirerek, protetik diş tedavisinde ileri düzey klinik beceriler kazanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ders kapsamında CAD/CAM teknolojileri, implant üstü sabit ve hareketli protezlerde tedavi planlaması, ölçü teknikleri, ataçman sistemleri, oklüzyon prensipleri ve biyomekanik risk faktörleri ele alınacaktır. Ayrıca, bölümlü protez tasarımı, iskelet protezlerin bileşenleri, protez öncesi ağız hazırlıkları ve fonksiyonel ölçü metodları gibi konular işlenecektir. Öğrenciler, teorik bilgilerini klinik ve laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirerek, protetik diş tedavisinde ileri düzey klinik beceriler kazanacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CAD/CAM Sistemler I slayt sunusu
2) CAD/CAM Sistemler II slayt sunusu
3) İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
4) İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması II Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
5) İmplant Üstü Sabit Protezlerde Tedavi Planlaması III Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
6) İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri I Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
7) İmplant Üstü Protezlerde Ölçü Teknikleri II Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
8) İmplant Üstü Hareketli Protezlerde Topbaşlı-Locator-Bar Ataçman Sistemleri Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons.
9) İmplant Üstü Sabit ve Hareketli Protezlerde Oklüzyon Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons.
10) İmplant Üstü Protezlerde İmmediyat Yükleme Protokolleri Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons.
11) Hibrit Protezler Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri. Rosenstiel, S.F., Land, M.F. and Fujimoto, J. (2006) Contemporary fixed prosthodontics. 4th Edition, Mosby, St Louis.
12) İmplant Üstü Protezlerde Estetik Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri. Rosenstiel, S.F., Land, M.F. and Fujimoto, J. (2006) Contemporary fixed prosthodontics. 4th Edition, Mosby, St Louis.
13) İmplant Üstü Protezlerde Biyomekanik Risk Faktörleri Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
14) Kısmi Dişsizlik Kavramı, Epidemiyolojisi Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
15) ARA SINAV YOK
16) Bölümlü Protezlerin Sınıflandırılması, Amaçları ve Endikasyonları Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
17) Bölümlü Protezlerin Avantaj ve Dezavantajları ve Bölümlü Protezlerde Biyomekanik Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
18) Protez Öncesi Ağız Hazırlığı Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
19) İskelet Protezin Parçaları: Ana Bağlayıcılar Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
20) İskelet Protezin Parçaları: Küçük Bağlayıcılar, Tırnaklar Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
21) İskelet Protezin Parçaları: Kroşeler, RPI Kroşe Sistemi Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
22) İskelet Protezlerde Fonksiyonel Ölçü Metodları Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversites
23) İskelet Protezlerde Metal Alt Yapı Laboratuvar İşlemleri: Paralelometre Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversites
24) ARA SINAV YOK
25) Oklüzal İlişki Kayıt Yöntemleri Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler. 2010 Quintessence Yayıncılık, İstanbul.
26) Diş Seçimi ve Dişli Prova Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler. 2010 Quintessence Yayıncılık, İstanbul.
27) İskelet Protezlerin Hastaya Uygulama ve Teslimi, Olası Şikayetler ve Çözümü Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
28) Dişli ve Dişsiz Sonlanan Arklarda İskelet Bölümlü Protezler Arasındaki Farklar Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.
29) genel tekrar önceki sunumlar
30) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sorumlu öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: Shillingburg HT, Sather DA, Wilson EL, Cain JR, Mitchell DL, Blanco LJ, Kessler JC. (2012). Fundamentals of fixed prosthodontics (pp. 149-163). Quintessence Publishing Company.
Shillingburg HT, Jacob R, BrackettSE. Fundamentals of tooth preparations for cast metal and porcelain restorations. Quintessence, Chicago, 1997.
Rosenstiel, S.F., Land, M.F. and Fujimoto, J. (2006) Contemporary fixed prosthodontics. 4th Edition, Mosby, St Louis.
Hayakawa I. Principle and Practices of Complete Dentures. 1999 Quintessence Pub. Co., Ltd. Tokyo.
Çalıkkocaoğlu S. Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi Klasik Tam Protezler. 2010 Quintessence Yayıncılık, İstanbul.
Misch CE. (1993) Contemporary Implant Dentistry. 2nd Edition, Mosby, St. Louis, Missouri.
Drago C. (2014) Implant Restorations: A Step-by-Step Guide. 3rd Edition, John Wiley & Sons.
Çalıkkocaoğlu S. (1996). Bölümlü protezler. İstanbul Üniversitesi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 3
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 3
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 2
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 3
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 3
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 3
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 4
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 5
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 4
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 1
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 1
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 3
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 2
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59