DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111401015
Ders İsmi: Periodontology Clinic I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 4 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111301005 - Periodontology I | 1111311015 - Periodontology I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Anıl ALNIAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Periodontal hastalıkların başlangıç tedavisi (Faz I periodontal tedavi) ve cerrahi tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği: Diştaşı temizliği ve kök yüzeyi düzleştirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
2) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
3) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
4) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
5) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
6) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
7) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
8) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
9) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
10) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
11) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
12) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
13) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
14) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
15) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
16) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması. 2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması. 3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması. 4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi. 5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
17) Periodontoloji Klinik Uygulama
18) Periodontoloji Klinik Uygulama
19) Periodontoloji Klinik Uygulama
20) Periodontoloji Klinik Uygulama
21) Periodontoloji Klinik Uygulama
22) Periodontoloji Klinik Uygulama
23) Periodontoloji Klinik Uygulama
24) Periodontoloji Klinik Uygulama
25) Periodontoloji Klinik Uygulama
26) Periodontoloji Klinik Uygulama
27) Periodontoloji Klinik Uygulama
28) Periodontoloji Klinik Uygulama
29) Periodontoloji Klinik Uygulama
30) Periodontoloji Klinik Uygulama
31) Periodontoloji Klinik Uygulama
32) Periodontoloji Klinik Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sorumlu öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: Clinical Periodontology and Implant Dentistry
ed.: Jan Lindhe and Niklaus P. Lang ; co.ed.: Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.. 2015, Wiley-Blackwell, Chester-West Sussex.

Newman and Caranza’s : Clinical Periodontology
Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. 2019, Elsevier, Philadelphia.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 4
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 3
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 4
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 3
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 2
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 1
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 2
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 3
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 3
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 5
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 2
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 2
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 4
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 2
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 28 4 112
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 115