Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
2) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
3) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
4) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
5) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
6) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
7) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
8) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
9) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
10) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
11) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
12) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
13) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
14) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
15) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
16) 1. Kişisel eğitim, gelişim ve etik bazında, periodontolojinin misyonunu ve ağız sağlığındaki mevcut rolünü anlamış olması.
2. Periodonsiyumu değerlendirme, hastalıkların teşhisi, prognozu, tedavi planlaması ve tedavi sonuçlarının değerlendirmesinde ve tedavi sonunda elde edilen durumun idamesi için uygun tedavi protokolünü oluşturma bilgisine sahip olması.
3. Uygun oral hijyen eğitimini hastaya vermek ve motivasyonda başarılı olmak için uygun davranış ve yaklaşımlarla hastayla iletişim kurabilmesi, supragingival ve subgingival diş yüzeyi temizliği ve kök yüzeyi düzleştirmesi işlemlerinde hem ultrasonik aletleri hem de el aletlerini kullanabilmede yeterli olması.
4. Uyguladığı tedavi işlemlerinin dayandığı prensiplerin farkında olması, etkene yönelik antimikrobiyal ilaç kullanımına karar verebilmesi ve uygun antimikrobiyal seçimini yapabilmesi.
5. Primer ve sekonder periodontal etiyolojik faktörleri bilmesi, sistemik hastalıkların rolünü anlamış olması, ileri periodontal cerrahi işlemlerin gerekliliği hakkında yeterli bilgiye sahip olması ve bir uzmana yönlendirilmesini sağlayabilmesi.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|