DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 5 | 300 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72 |
Ders Kodu: | 1111401013 | ||||||||||
Ders İsmi: | Pediatric Dentistry Clinic I | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: |
1111301006 - Pediatric Dentistry I | 1111311009 - Pediatric Dentistry I |
||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Melis ÜNSAL ÇALIŞKANER | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuk diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılabilecek klinik durumları tanıma, değerlendirme, uygun tedavi planlaması yapma ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Ders, gerçek vaka uygulamaları aracılığıyla teorik bilgilerin pratiğe dökülmesini sağlayarak, hasta ve veli iletişimi, etik uygulamalar ve klinik karar verme süreçlerine etkin katılımı destekler. |
Dersin İçeriği: | 1.Klinik Vaka Sunumları ve Analizleri: Gerçek pedodontik vakaların incelenmesi, tanı ve tedavi planlarının oluşturulması. 2.Tedavi Planlaması ve Uygulamaları: Çocuk diş hekimliğinde uygun tedavi stratejilerinin geliştirilmesi ve klinik uygulamalarının gerçekleştirilmesi. 3.Hasta ve Veli İletişimi: Empatik ve etkili iletişim tekniklerinin uygulanması, güven ortamının oluşturulması. 4.Acı Yönetimi ve Sedasyon Uygulamaları: Çocuk hastalarda ağrı kontrolü, konforun sağlanması ve sedasyon tekniklerinin uygulanması. 5.Etik ve Mesleki Sorumluluklar: Klinik uygulamalarda etik ilkelere bağlı kalınması, hasta hakları ve mesleki standartların benimsenmesi. 6.Modern Pedodontik Teknikler ve Dijital Uygulamalar: Güncel tedavi yöntemleri, teknolojik gelişmelerin klinik pratiğe entegrasyonu. 7.Multidisipliner İşbirliği: Diğer diş hekimliği disiplinleri ve sağlık alanları ile koordinasyon ve ortak çalışma becerilerinin geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
2) | pedodonti klinik I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
3) | pedodonti klinik I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
4) | pedodonti klinik I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
5) | pedodonti klinik I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
6) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
7) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
8) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
9) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
10) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
11) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
12) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
13) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
14) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
15) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
16) | ara sınav | yok |
17) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
18) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
19) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
20) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
21) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
22) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
23) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
24) | ARA SINAV | YOK |
25) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
26) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
27) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
28) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
29) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
30) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
31) | Pedodonti Kliniği I | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
32) | FİNAL SINAVI | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Sorumlu öğretim üyesi tarafından sisteme girilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1.McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2.Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 3.Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 4.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 5.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||||
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | ||||||||||||||||||||||
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||||||||||
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||||||||||||||||||
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | ||||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||||||||||||||||||
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | ||||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||||||||||||||
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | ||||||||||||||||||||||
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | ||||||||||||||||||||||
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||||||||||
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | 5 |
2) | Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | 3 |
6) | Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 3 |
7) | İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
8) | Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | 5 |
9) | Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
11) | Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | 4 |
12) | Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | 3 |
13) | Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | 1 |
14) | Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
15) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
16) | Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
17) | Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 4 |
18) | Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
19) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
20) | Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | 4 |
21) | Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | 5 |
22) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | 3 |
23) | Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
Staj/Yerinde Uygulama |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Derse Özgü Staj | 20 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 30 | 4 | 120 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 123 |