Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere hareketli ve sabit protezlerin planlanması, hazırlanması ve uygulanması süreçlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Hareketli bölümlü ve tam protezlerin ölçü alma, model analizi, planlama, prova ve bitirme aşamaları ile ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, hareketli protez tamirleri ve sabit protezlerde preparasyon, ölçü alma, prova ve teslim süreçlerine yönelik klinik uygulamalar üzerinde durulacaktır. Ders sonunda öğrencilerin protez yapım süreçlerini bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilmeleri ve hasta uygulamalarında temel becerilere sahip olmaları beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Hareketli bölümlü protezlerde, teşhis ve tedavi planlaması yapılarak ilk ölçü alınır, modeller analiz edilir ve planlama modele aktarılır. Rehber düzlem belirlenip tırnak preparasyonu tamamlandıktan sonra esas ölçü alınır, prova aşamaları gerçekleştirilerek protez bitirilir. Tam protezlerde anatomik ve fonksiyonel ölçüler alınıp mum deneme ve diş yerleştirme işlemleri tamamlandıktan sonra protez bitirilir. Hareketli protezlerin tamiri gerektiğinde onarım işlemleri yapılır. Sabit protezlerde kron preparasyonu, gingival retraksiyon ve ölçü işlemleri sonrası protez prova edilir, uyumu sağlandıktan sonra hastaya teslim edilir. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Prosthodontic Treatment for Edentulous Patients: Complete Dentures and Implant-Supported Prostheses. George A. Zarb, Charles L. Bolender, Steven Eckert, AaronFenton, RhondaJacob. Mosby, 12th Ed. 2004.
Fundamentals of Fixed Prosthodontics. Schillingburg H.T.,Quintessence Publishing Co.Inc.Chicago Third Ed. 1997
Tam Protezler. Çalıkkocaoğlu S. Quintessence, 7. Baskı, 2019.
Hareketli Bölümlü Protez planlama atlası, Quintessence yayıncılık, 2010.
Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler. Prof. Dr. Bülent Kesim Quintessence yayıncılık, 2011.
McCracken’s Removable Partial Dentures. Carr AB, McGivney GP, Brown DT, Mosby, 2005. |
Diğer Kaynaklar: |
Prosthodontic Treatment for Edentulous Patients: Complete Dentures and Implant-Supported Prostheses. George A. Zarb, Charles L. Bolender, Steven Eckert, AaronFenton, RhondaJacob. Mosby, 12th Ed. 2004.
Fundamentals of Fixed Prosthodontics. Schillingburg H.T.,Quintessence Publishing Co.Inc.Chicago Third Ed. 1997
Tam Protezler. Çalıkkocaoğlu S. Quintessence, 7. Baskı, 2019.
Hareketli Bölümlü Protez planlama atlası, Quintessence yayıncılık, 2010.
Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler. Prof. Dr. Bülent Kesim Quintessence yayıncılık, 2011.
McCracken’s Removable Partial Dentures. Carr AB, McGivney GP, Brown DT, Mosby, 2005. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
5 |
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
5 |
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
5 |
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
3 |
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
3 |
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
4 |
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
2 |
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
1 |
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
2 |
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
2 |
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
2 |
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
2 |
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 |
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
3 |
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
5 |
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
4 |
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
3 |