DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111401002
Ders İsmi: Prosthodontics III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111301001 - Prosthodontics II | 1111311001 - Prosthodontics II
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma Kübra YILDIZ DOMANİÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin sabit ve hareketli protezler ile ilgili ileri düzey bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, komplike klinik vakalarda teşhis, tedavi planlaması, uygulama ve takip süreçlerini öğrenerek multidisipliner bir yaklaşımla hastaların fonksiyonel ve estetik ihtiyaçlarını karşılayacak protez tedavileri yapabilme yetkinliği kazanırlar. Ayrıca, modern üretim teknikleri ve malzemeleri kullanarak protez tasarımı ve uygulamasını öğrenerek, klinik pratikte bilimsel ve etik standartlara uygun tedavi yaklaşımları geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, ileri düzey sabit ve hareketli protez uygulamalarını kapsamaktadır. Öğrenciler, komplike vakalarda teşhis, tedavi planlaması, uygulama ve takip süreçlerini öğrenirken aşağıdaki konuları detaylı olarak inceleyeceklerdir:
1. İleri Düzey Sabit Protezler:
• Sabit protez tasarımı ve planlaması
• Fonksiyonel ve estetik değerlendirme
• Köprü protezleri ve destek diş hazırlığı
• Margin adaptasyonu ve biyouyumluluk
• Metal-seramik ve tam seramik restorasyonlar
• Simantasyon teknikleri ve komplikasyon yönetimi
2. İleri Düzey Hareketli Protezler:
• Hareketli bölümlü protez tasarımı
• Çift kron (teleskopik) sistemler
• Hassas tutucular ve bağlantı elemanları
• Tam protezlerde estetik ve fonksiyonel düzenlemeler
• Retansiyon, stabilizasyon ve destek prensipleri
• Reline ve rebasing işlemleri
3. Güncel Üretim Teknikleri ve Dijital Uygulamalar:
• CAD/CAM teknolojileri
• Dijital ölçü teknikleri ve üç boyutlu modelleme
• Lazer sinterleme ve frezeleme teknikleri
• Dijital simantasyon ve uyum kontrolü
4. Multidisipliner Yaklaşımlar ve Klinik Uygulamalar:
• Periodontal sağlık ve protez ilişkisi
• Oklüzyon prensipleri ve fonksiyonel restorasyonlar
• Estetik analiz ve gülüş tasarımı
• Zor vakaların yönetimi ve hasta takibi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Protetik Tedavi Planlaması ve Analizi: • Kompleks vakalarda doğru teşhis koyup uygun tedavi planı oluşturabileceklerdir. • Sabit ve hareketli protezlerde biyomekanik prensipleri analiz edebileceklerdir. Protez Tasarımı ve Uygulaması: • İleri düzey sabit ve hareketli protez tasarımlarını kavrayarak klinik uygulamalara entegre edebileceklerdir. • Farklı materyallerin (metal-seramik, tam seramik, CAD/CAM) kullanımını değerlendirebileceklerdir. Estetik ve Fonksiyonel Değerlendirme: • Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçları değerlendirerek hasta odaklı tedavi planları oluşturabileceklerdir. • Gülüş tasarımı ve estetik analiz tekniklerini uygulayabileceklerdir. Dijital Diş Hekimliği ve Yenilikçi Uygulamalar: • CAD/CAM teknolojilerini teorik düzeyde kavrayarak dijital ölçü tekniklerini açıklayabileceklerdir. • Dijital simantasyon ve uyum kontrolü süreçlerini analiz edebileceklerdir. Multidisipliner Yaklaşımlar ve Klinik Karar Verme: • Periodontal sağlık, oklüzyon ve estetik gereksinimleri multidisipliner bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. • Kompleks vakalarda kanıta dayalı klinik kararlar verebileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tedavi Planlaması ve Klinik Analiz: • Kompleks protetik vakalarda anamnez alıp detaylı klinik muayene yapabileceklerdir. • Teşhis modellerini analiz ederek uygun tedavi planlarını geliştirebileceklerdir. Hazırlık ve Simantasyon Teknikleri: • Abutment diş hazırlığı, geçici restorasyon hazırlığı ve simantasyon tekniklerini uygulamalı olarak yapabileceklerdir. • Adeziv ve konvansiyonel simantasyon yöntemlerini vaka bazında değerlendirebileceklerdir. Estetik ve Fonksiyonel Analiz: • Diş rengi ve formu analizi yaparak estetik değerlendirme yapabileceklerdir. • Fonksiyonel oklüzyon analizi ve oklüzal ayarlamaları uygulamalı olarak gerçekleştirebileceklerdir. Kompleks Vakalar ve Multidisipliner Yaklaşımlar: • Kompleks protetik vakalarda multidisipliner tedavi planlaması yapabileceklerdir. • Endodontik, periodontal ve ortodontik tedavilerle entegre protetik uygulamaları gerçekleştirebileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hasta İletişimi ve Bilgilendirme: • Hastalarla etkili iletişim kurarak tedavi süreci, alternatif tedavi seçenekleri ve olası sonuçlar hakkında açıklayıcı bilgi verebileceklerdir. • Hasta beklentilerini analiz ederek tedavi planını hastanın anlayacağı dilde ifade edebileceklerdir. Hasta Memnuniyeti ve Etik Yaklaşım: • Hasta memnuniyetini artırmak için empatik dinleme ve etik iletişim becerilerini kullanabileceklerdir. • Tedavi sürecinde hasta haklarına saygı göstererek etik kararlar alabileceklerdir. Ekip Çalışması ve İşbirliği: • Diğer diş hekimliği branşlarıyla (endodonti, periodontoloji, ortodonti) multidisipliner işbirliği yapabileceklerdir. • Diş teknisyenleri ve klinik asistanları ile etkili iletişim kurarak laboratuvar ve klinik süreçleri koordine edebileceklerdir. Profesyonel Sunum ve Raporlama: • Vaka sunumlarını etkili şekilde hazırlayıp profesyonel sunum teknikleri ile sunabileceklerdir. • Tedavi planları ve uygulama süreçlerini açık ve anlaşılır şekilde raporlayabileceklerdir. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Sağlığı: • Toplum sağlığı ve ağız-diş sağlığı bilinci oluşturma konusunda sosyal sorumluluk projeleri geliştirebileceklerdir. • Halk sağlığı seminerleri ve bilgilendirme etkinliklerinde aktif rol alabileceklerdir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilgiye Erişim ve Kullanım: • Prostodonti alanındaki güncel literatürü takip ederek en son tedavi yöntemlerini öğrenebilecek ve uygulayabileceklerdir. • Bilimsel araştırmalardan elde edilen verileri analiz ederek kanıta dayalı tedavi planları oluşturabileceklerdir. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: • Klinik vakaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecek ve olası komplikasyonları önceden tahmin ederek çözüm üretebileceklerdir. • Tedavi sürecinde karşılaşılan zorlukları yenilikçi yaklaşımlar kullanarak yönetebileceklerdir. Yaşam Boyu Öğrenme ve Mesleki Gelişim: • Mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutmak için sürekli eğitim programlarına katılma ve mesleki gelişimi destekleyici faaliyetlerde bulunma bilincine sahip olacaklardır. • Bilgi paylaşımı ve mesleki işbirliği için bilimsel kongrelere katılarak veya makale yayımlayarak katkı sağlayabileceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Protez Planlama ve Uygulama Yetkinliği: • Sabit, hareketli ve implant destekli protezlerin tasarım ve uygulama süreçlerini bilimsel prensiplere uygun şekilde gerçekleştirebilecektir. • Prostodontik tedavilerde fonksiyon, estetik ve biyomekanik prensiplere göre hasta odaklı planlama yapabilecektir. İleri Düzey Klinik Beceriler ve Teknik Uygulamalar: • İleri düzey ölçü teknikleri, oklüzal analizler ve protez uyumlandırma becerilerini kazanacaktır. • Estetik ve fonksiyon açısından optimal protez tasarımları yapabilecek ve bu tasarımları hasta ihtiyaçlarına göre özelleştirebilecektir. Malzeme Bilgisi ve Teknolojik Yetkinlik: • Dental malzemelerin mekanik, fiziksel ve biyolojik özelliklerini değerlendirerek uygun endikasyonlarda kullanabilecektir. Kanıta Dayalı Klinik Karar Alma ve Eleştirel Düşünme: • Güncel literatürü takip ederek prostodonti alanındaki yenilikleri klinik pratiğe entegre edebilecektir. • Klinik problemlere yönelik bilimsel yöntemlerle çözüm geliştirebilecektir. Akademik ve Mesleki Gelişim Yetkinliği: • Bilimsel araştırma süreçlerine katılım sağlayarak akademik yayın yapma ve bilimsel toplantılarda sunum yapma becerisi kazanacaktır. • Etik kurallar çerçevesinde hasta haklarını gözeterek multidisipliner yaklaşımlar geliştirebilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bağımsız Klinik Karar Alma Yetkinliği • Hasta değerlendirme, teşhis ve protez planlamasını bağımsız olarak yapabilecektir. • Klinik uygulamalarda karşılaşılan problemlere bilimsel ve analitik düşünme becerileriyle çözüm geliştirebilecektir. Kendi Kendine Öğrenme ve Sürekli Mesleki Gelişim • Prostodonti alanındaki yenilikleri takip ederek bireysel mesleki gelişimini sürdürebilecektir. • Bilimsel kaynakları analiz ederek güncel bilgileri klinik uygulamalarına entegre edebilecektir. Sorumluluk Bilinci ve Etik Yaklaşım • Hasta tedavisinde etik kurallara ve mesleki standartlara uygun hareket edecektir. • Klinik ve akademik çalışmalarda sorumluluk alarak ekip içinde liderlik rolü üstlenebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Protez Tedavi Planlaması, Anamnez ve Klinik Muayene 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
2) Protez Öncesi Ağız Hazırlığı 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
3) Köprü Protezlerinin Tanımı, Sınıflandırılması ve Dayanak Dişlerin Hazırlanması 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
4) Protez Yapımında Periodontal Sağlığın Önemi 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
5) Sabit Protez Restorasyonlarında Marjinal Uyum ve Etkileyen Faktörler 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
6) Biyomekanik Prensipler ve Metal-Seramik Bağlanma Mekanizmaları 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
7) Metal-Seramik Restorasyonlarda Tasarım, Pontik ve Bağlantı Yapıları 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
8) Metal ve Dentin Deneme Aşamaları, Oklüzal Kayıtlar 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
9) Ara Sınav Ders Notları
10) Tam Seramik Sistemlerin Sınıflandırılması 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
11) Protez Yapımında Renk Seçimi 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
12) Teleskopik Sistemler 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
13) Hassas Bağlantılı Protezler 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
14) Tam Dişsizlik Kavramı, Epidemiyolojisi ve Terminolojisi 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
15) Tam Protezlerde Tanı ve Tedavi Planlaması 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
16) Maksilla ve Mandibula Destek Dokularının Makroskobik Anatomisi 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
17) Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
18) Tam Protezlerde Retansiyon: Fiziksel, Anatomik ve Mekanik Faktörler 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
19) Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri: Mukostatik, Mukokompressif ve Seçici Basınç Ölçü Teknikleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
20) Kerr Stent ve Herbst Testleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
21) Dikey Boyut ve Yatay İlişki Belirleme Yöntemleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
22) Ara Sınav Ders Notları
23) Tam Protezlerde Diş Seçimi, Deneme ve Oklüzyon 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
24) Artikülasyon Kuralları 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
25) Tam Protezlerde Polisaj Yüzeyleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
26) Frezleme Ayarlamaları 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
27) Protez Sonrası Karşılaşılan Problemler 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
28) Tam Protezlerde Rebazaj ve Yenileme İşlemleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
29) Protezin Hastaya Teslimi 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
30) Tam Protezlerde Onarım, Doku Koşullandırıcılar ve Yumuşak Astar Materyalleri 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
31) Final Sınavı 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.

2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 2
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 2
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 4
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 4
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 4
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 2
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 4
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 2
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 3
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 3
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 4
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 4
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 2
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 2
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 1
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 1 28
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87