DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 5 | 300 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72 |
Ders Kodu: | 1111401002 | ||||||||||
Ders İsmi: | Prosthodontics III | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: |
1111301001 - Prosthodontics II | 1111311001 - Prosthodontics II |
||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | YOK | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma Kübra YILDIZ DOMANİÇ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin sabit ve hareketli protezler ile ilgili ileri düzey bilgi ve beceriler kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, komplike klinik vakalarda teşhis, tedavi planlaması, uygulama ve takip süreçlerini öğrenerek multidisipliner bir yaklaşımla hastaların fonksiyonel ve estetik ihtiyaçlarını karşılayacak protez tedavileri yapabilme yetkinliği kazanırlar. Ayrıca, modern üretim teknikleri ve malzemeleri kullanarak protez tasarımı ve uygulamasını öğrenerek, klinik pratikte bilimsel ve etik standartlara uygun tedavi yaklaşımları geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, ileri düzey sabit ve hareketli protez uygulamalarını kapsamaktadır. Öğrenciler, komplike vakalarda teşhis, tedavi planlaması, uygulama ve takip süreçlerini öğrenirken aşağıdaki konuları detaylı olarak inceleyeceklerdir: 1. İleri Düzey Sabit Protezler: • Sabit protez tasarımı ve planlaması • Fonksiyonel ve estetik değerlendirme • Köprü protezleri ve destek diş hazırlığı • Margin adaptasyonu ve biyouyumluluk • Metal-seramik ve tam seramik restorasyonlar • Simantasyon teknikleri ve komplikasyon yönetimi 2. İleri Düzey Hareketli Protezler: • Hareketli bölümlü protez tasarımı • Çift kron (teleskopik) sistemler • Hassas tutucular ve bağlantı elemanları • Tam protezlerde estetik ve fonksiyonel düzenlemeler • Retansiyon, stabilizasyon ve destek prensipleri • Reline ve rebasing işlemleri 3. Güncel Üretim Teknikleri ve Dijital Uygulamalar: • CAD/CAM teknolojileri • Dijital ölçü teknikleri ve üç boyutlu modelleme • Lazer sinterleme ve frezeleme teknikleri • Dijital simantasyon ve uyum kontrolü 4. Multidisipliner Yaklaşımlar ve Klinik Uygulamalar: • Periodontal sağlık ve protez ilişkisi • Oklüzyon prensipleri ve fonksiyonel restorasyonlar • Estetik analiz ve gülüş tasarımı • Zor vakaların yönetimi ve hasta takibi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Protez Tedavi Planlaması, Anamnez ve Klinik Muayene | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
2) | Protez Öncesi Ağız Hazırlığı | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
3) | Köprü Protezlerinin Tanımı, Sınıflandırılması ve Dayanak Dişlerin Hazırlanması | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
4) | Protez Yapımında Periodontal Sağlığın Önemi | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
5) | Sabit Protez Restorasyonlarında Marjinal Uyum ve Etkileyen Faktörler | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
6) | Biyomekanik Prensipler ve Metal-Seramik Bağlanma Mekanizmaları | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
7) | Metal-Seramik Restorasyonlarda Tasarım, Pontik ve Bağlantı Yapıları | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
8) | Metal ve Dentin Deneme Aşamaları, Oklüzal Kayıtlar | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
9) | Ara Sınav | Ders Notları |
10) | Tam Seramik Sistemlerin Sınıflandırılması | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
11) | Protez Yapımında Renk Seçimi | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
12) | Teleskopik Sistemler | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
13) | Hassas Bağlantılı Protezler | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
14) | Tam Dişsizlik Kavramı, Epidemiyolojisi ve Terminolojisi | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
15) | Tam Protezlerde Tanı ve Tedavi Planlaması | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
16) | Maksilla ve Mandibula Destek Dokularının Makroskobik Anatomisi | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
17) | Tam Protezleri Etkileyen Kaslar ve Diğer Yapılar | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
18) | Tam Protezlerde Retansiyon: Fiziksel, Anatomik ve Mekanik Faktörler | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
19) | Tam Protezlerde Ölçü Teknikleri: Mukostatik, Mukokompressif ve Seçici Basınç Ölçü Teknikleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
20) | Kerr Stent ve Herbst Testleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
21) | Dikey Boyut ve Yatay İlişki Belirleme Yöntemleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
22) | Ara Sınav | Ders Notları |
23) | Tam Protezlerde Diş Seçimi, Deneme ve Oklüzyon | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
24) | Artikülasyon Kuralları | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
25) | Tam Protezlerde Polisaj Yüzeyleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
26) | Frezleme Ayarlamaları | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
27) | Protez Sonrası Karşılaşılan Problemler | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
28) | Tam Protezlerde Rebazaj ve Yenileme İşlemleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
29) | Protezin Hastaya Teslimi | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
30) | Tam Protezlerde Onarım, Doku Koşullandırıcılar ve Yumuşak Astar Materyalleri | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
31) | Final Sınavı | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları/Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | 1.Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing. 2.McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||||
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | ||||||||||||||||||||||
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||||||||||
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||||||||||||||||||
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | ||||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||||||||||||||||||
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | ||||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||||||||||||||
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | ||||||||||||||||||||||
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | ||||||||||||||||||||||
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||||||||||
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | 2 |
2) | Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | 2 |
4) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | 4 |
6) | Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 4 |
7) | İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
8) | Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | 4 |
9) | Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
10) | Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
11) | Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | 4 |
12) | Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | 2 |
13) | Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | 3 |
14) | Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
15) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
16) | Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 3 |
17) | Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 4 |
18) | Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 4 |
19) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
20) | Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | 2 |
21) | Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | 2 |
22) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | 1 |
23) | Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 2 |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |