DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111301006
Ders İsmi: Pediatric Dentistry I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 0 0 1 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Melis ÜNSAL ÇALIŞKANER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, 3. sınıf diş hekimliği öğrencilerine pedodonti alanında temel teorik bilgi ve klinik uygulamaya yönelik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, çocukların diş gelişimi, çürük oluşumu ve koruyucu tedavi yöntemleri detaylı olarak incelenmekte, vaka analizleri ile uygulamalı deneyim sağlanmaktadır. Ayrıca, etik ilkeler ve hasta iletişimi üzerine odaklanarak, modern pedodonti yaklaşımlarının benimsenmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Giriş ve Temel Kavramlar
Pedodontinin tanımı, tarihçesi ve önemi
Çocuklarda Diş Gelişimi
Süt dişlerinin ve kalıcı dişlerin gelişim süreçleri
Çene ve yüz gelişiminin pediatrik perspektifi
Pediatrik Diş Patolojileri
Diş çürüklerinin etiyolojisi, travma ve gelişimsel anormallikler
Maloklüzyon ve diğer ortodontik sorunlar
Koruyucu Diş Hekimliği Uygulamaları
Florür tedavileri, fissür örtücüler ve diş hijyeninin önemi
Diyet ve beslenme danışmanlığı
Davranış Yönetimi ve İletişim
Çocuk psikolojisi, hasta ve veli iletişimi
Ağrı yönetimi ve stres azaltma teknikleri
Gerçek vakalar üzerinden tanı, tedavi planlaması ve uygulama örnekleri
Sedasyon ve Anestezi Teknikleri
Sedasyon, genel anestezi ve acı yönetimi prensipleri
Pedodontik Malzemeler ve Teknikler
Kullanılan malzeme türleri ve modern klinik uygulama yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) ÇOCUKLARIN DİŞ TEDAVİLERİNDE DOĞRU YAKLAŞIMI KAVRAR VE TEDAVİ PLANINI ONA GÖRE YAPAR.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pedodontiye Giriş 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
2) Diş Gelişimi I 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480
3) Diş Gelişimi II 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480
4) Diş Gelişimini Etkileyen Faktörler ve Vitamin ve Hormonların Diş Gelişimi Üzerindeki Rolü 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480
5) Dişlerin Gelişimsel Bozuklukları, Doku, Sayı Anomalileri, Dişlerde Görülebilen Renkleşmeler 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
6) Süt ve Sürekli Dişlerin Sürmesi, Sürme Zamanları, Diş Sürmesinde Karşılaşılabilen Sorunlar 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
7) Süt ve Sürekli Dişlerin Histolojik ve Morfolojik Özellikleri I 1.Ash MM, Nelson SJ, Young CW. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology, and Occlusion. 10th ed. Saunders; 2009. 2.Ten Cate AR. Oral Histology: Development, Structure, and Function. 8th ed. Mosby; 2013.
8) Süt ve Sürekli Dişlerin Histolojik ve Morfolojik Özellikleri II 1.Ash MM, Nelson SJ, Young CW. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology, and Occlusion. 10th ed. Saunders; 2009. 2.Ten Cate AR. Oral Histology: Development, Structure, and Function. 8th ed. Mosby; 2013.
9) Süt ve Sürekli Dişler Arasındaki Farklar, Tedavi Üzerine Etkileri 1.Anusavice KJ, Shen C, Rawls HR. Phillips' Science of Dental Materials. 12th ed. Elsevier; 2013. 2.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. 5th ed. Elsevier; 2012.
10) Süt Dişlerinde Oklüzyon Gelişimi, Sürekli Dişlerin Oklüzyonda Yer alması 1.Anusavice KJ, Shen C, Rawls HR. Phillips' Science of Dental Materials. 12th ed. Elsevier; 2013. 2.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. 5th ed. Elsevier; 2012.
11) Süt ve daimi dişlenmede okluzal gelişim 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier
12) Çocuklarda Davranış Yönlendirme Teknikleri 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier
13) Çocuklarda Ağız İçi ve Ağız Dışı Muayenesi 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
14) Çocuk Hastalarda Görülebilen Genetik Hastalıklar I 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
15) Çocuk Hastalarda Görülebilen Genetik Hastalıklar II 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
16) ara sınav yok
17) Pedodontide Kullanılan Restoratif Materyaller I 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
18) Pedodontide Kullanılan Restoratif Materyaller II 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2. Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
19) Süt Dişlerinde Fissür Örtücü Uygulamaları 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2. Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
20) Süt Dişlerinde Fluorid Uygulamaları I 1.Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
21) Süt Dişlerinde Fluorid Uygulamaları II 1.Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
22) Çocuklarda Diş Çürüğü 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders.
23) Çürük Tanı Yöntemleri 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders.
24) ara sınav YOK
25) Çocuk Haslarda Bireysel Proflaksi, Beslenme ve Diyet 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
26) Başlangıç Çürükleri için Remineralizasyon Ajanları 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016.
27) Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf I-II Kavite Hazırlanması 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders.
28) Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf III Kavite Hazırlanması 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier
29) Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf IV-V Kavite Hazırlanması 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier
30) GENEL TEKRAR 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier
31) FİNAL SINAVI YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sorumlu öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1. Acharya S, Raghunath N, Mallikarjun RM, Nalawade T, Gurunathan D, Godhi BS. Bioactive Biosilicate Cements in Pediatric Dentistry - A Review of the Latest Materials. J Pharm Bioallied Sci. 2024 Apr;16(Suppl 2):S1057-S1063. doi: 10.4103/jpbs.jpbs_1235_23. Epub 2024 Apr 16. PMID: 38882895; PMCID: PMC11174195.
2.Bagul, Vidya & Katre, Amar. (2024). Assessment of Child, Parent and Operator Preferences towards the use of Papoose Board in Pediatric Dentistry: A Mixed Method Study. Journal of Indian Dental Association. 10.33882/jida.15.35477.
3.Barot, Gunjan; Patel, Megha; Makwani, Disha; Patel, Chhaya; Bhatt, Rohan. Pediatric Dental Care and Antibiotics: A Comprehensive Update. Advances in Human Biology 15(1):p 21-29, Jan–Mar 2025. | DOI: 10.4103/aihb.aihb_34_24

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 3
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 3
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 3
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 4
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 3
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 3
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 3
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 3
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 2
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 5
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 2
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 2
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 5
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 3
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 30 2 60
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 63