DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 5 | 300 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72 |
Ders Kodu: | 1111301006 | ||||||||||
Ders İsmi: | Pediatric Dentistry I | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Melis ÜNSAL ÇALIŞKANER | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, 3. sınıf diş hekimliği öğrencilerine pedodonti alanında temel teorik bilgi ve klinik uygulamaya yönelik beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, çocukların diş gelişimi, çürük oluşumu ve koruyucu tedavi yöntemleri detaylı olarak incelenmekte, vaka analizleri ile uygulamalı deneyim sağlanmaktadır. Ayrıca, etik ilkeler ve hasta iletişimi üzerine odaklanarak, modern pedodonti yaklaşımlarının benimsenmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Giriş ve Temel Kavramlar Pedodontinin tanımı, tarihçesi ve önemi Çocuklarda Diş Gelişimi Süt dişlerinin ve kalıcı dişlerin gelişim süreçleri Çene ve yüz gelişiminin pediatrik perspektifi Pediatrik Diş Patolojileri Diş çürüklerinin etiyolojisi, travma ve gelişimsel anormallikler Maloklüzyon ve diğer ortodontik sorunlar Koruyucu Diş Hekimliği Uygulamaları Florür tedavileri, fissür örtücüler ve diş hijyeninin önemi Diyet ve beslenme danışmanlığı Davranış Yönetimi ve İletişim Çocuk psikolojisi, hasta ve veli iletişimi Ağrı yönetimi ve stres azaltma teknikleri Gerçek vakalar üzerinden tanı, tedavi planlaması ve uygulama örnekleri Sedasyon ve Anestezi Teknikleri Sedasyon, genel anestezi ve acı yönetimi prensipleri Pedodontik Malzemeler ve Teknikler Kullanılan malzeme türleri ve modern klinik uygulama yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pedodontiye Giriş | 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
2) | Diş Gelişimi I | 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480 |
3) | Diş Gelişimi II | 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480 |
4) | Diş Gelişimini Etkileyen Faktörler ve Vitamin ve Hormonların Diş Gelişimi Üzerindeki Rolü | 1.Thesleff I, Sharpe PT. Signaling networks regulating dental development. Development. 1997;124(12):2403-2415. 2.Jernvall J, Thesleff I. Tooth shape formation and tooth renewal: evolving with the same signals. Development. 2012;139(19):3471-3480 |
5) | Dişlerin Gelişimsel Bozuklukları, Doku, Sayı Anomalileri, Dişlerde Görülebilen Renkleşmeler | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
6) | Süt ve Sürekli Dişlerin Sürmesi, Sürme Zamanları, Diş Sürmesinde Karşılaşılabilen Sorunlar | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
7) | Süt ve Sürekli Dişlerin Histolojik ve Morfolojik Özellikleri I | 1.Ash MM, Nelson SJ, Young CW. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology, and Occlusion. 10th ed. Saunders; 2009. 2.Ten Cate AR. Oral Histology: Development, Structure, and Function. 8th ed. Mosby; 2013. |
8) | Süt ve Sürekli Dişlerin Histolojik ve Morfolojik Özellikleri II | 1.Ash MM, Nelson SJ, Young CW. Wheeler's Dental Anatomy, Physiology, and Occlusion. 10th ed. Saunders; 2009. 2.Ten Cate AR. Oral Histology: Development, Structure, and Function. 8th ed. Mosby; 2013. |
9) | Süt ve Sürekli Dişler Arasındaki Farklar, Tedavi Üzerine Etkileri | 1.Anusavice KJ, Shen C, Rawls HR. Phillips' Science of Dental Materials. 12th ed. Elsevier; 2013. 2.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. 5th ed. Elsevier; 2012. |
10) | Süt Dişlerinde Oklüzyon Gelişimi, Sürekli Dişlerin Oklüzyonda Yer alması | 1.Anusavice KJ, Shen C, Rawls HR. Phillips' Science of Dental Materials. 12th ed. Elsevier; 2013. 2.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. 5th ed. Elsevier; 2012. |
11) | Süt ve daimi dişlenmede okluzal gelişim | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier |
12) | Çocuklarda Davranış Yönlendirme Teknikleri | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier |
13) | Çocuklarda Ağız İçi ve Ağız Dışı Muayenesi | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. |
14) | Çocuk Hastalarda Görülebilen Genetik Hastalıklar I | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. |
15) | Çocuk Hastalarda Görülebilen Genetik Hastalıklar II | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. |
16) | ara sınav | yok |
17) | Pedodontide Kullanılan Restoratif Materyaller I | 1. McDonald, R. E., & Avery, D. R. (2018). Dentistry for the Child and Adolescent (9th ed.). St. Louis, MO: Elsevier. 2. Özbek, H., & Özdemir, B. (2015). Çocuk Diş Hekimliği: Teori ve Klinik Uygulamalar. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. |
18) | Pedodontide Kullanılan Restoratif Materyaller II | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2. Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
19) | Süt Dişlerinde Fissür Örtücü Uygulamaları | 1.Nowak AH, Christensen F, Milgrom P, et al. Contemporary Pediatric Dentistry. 4th ed. Elsevier; 2017. 2. Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
20) | Süt Dişlerinde Fluorid Uygulamaları I | 1.Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
21) | Süt Dişlerinde Fluorid Uygulamaları II | 1.Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
22) | Çocuklarda Diş Çürüğü | 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders. |
23) | Çürük Tanı Yöntemleri | 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders. |
24) | ara sınav | YOK |
25) | Çocuk Haslarda Bireysel Proflaksi, Beslenme ve Diyet | 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
26) | Başlangıç Çürükleri için Remineralizasyon Ajanları | 1. Magill’s Medical Guide. Pediatric Dentistry. In: Magill’s Medical Guide [Internet]. 2023. Available at: https://www.magillsmedicalguide.com. 2.Casamassimo PS, Fields HW, McTigue JW, et al. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. Elsevier; 2016. |
27) | Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf I-II Kavite Hazırlanması | 1.O'Connell, A. T. (2000). Pediatric Dentistry: A Practical Approach. London, UK: Mosby. 2.Feigal, R. J. (1990). Child Development in Dentistry. Philadelphia, PA: W.B. Saunders. |
28) | Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf III Kavite Hazırlanması | 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier |
29) | Süt ve Sürekli Dişlerde Sınıf IV-V Kavite Hazırlanması | 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier |
30) | GENEL TEKRAR | 1.Kidd, E. A. M., & Feigal, R. J. (2003). Pediatric Dentistry: A Clinical Approach. London, UK: Churchill Livingstone. 2. Nowak, A. J., Casamassimo, P. S., Fields, H. W., & McTigue, D. J. (2014). Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (4th ed.). St. Louis, MO: Elsevier |
31) | FİNAL SINAVI | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Sorumlu öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Acharya S, Raghunath N, Mallikarjun RM, Nalawade T, Gurunathan D, Godhi BS. Bioactive Biosilicate Cements in Pediatric Dentistry - A Review of the Latest Materials. J Pharm Bioallied Sci. 2024 Apr;16(Suppl 2):S1057-S1063. doi: 10.4103/jpbs.jpbs_1235_23. Epub 2024 Apr 16. PMID: 38882895; PMCID: PMC11174195. 2.Bagul, Vidya & Katre, Amar. (2024). Assessment of Child, Parent and Operator Preferences towards the use of Papoose Board in Pediatric Dentistry: A Mixed Method Study. Journal of Indian Dental Association. 10.33882/jida.15.35477. 3.Barot, Gunjan; Patel, Megha; Makwani, Disha; Patel, Chhaya; Bhatt, Rohan. Pediatric Dental Care and Antibiotics: A Comprehensive Update. Advances in Human Biology 15(1):p 21-29, Jan–Mar 2025. | DOI: 10.4103/aihb.aihb_34_24 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||||
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||||||||
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | ||||||||||||||||||||||
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||||||||||
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||||
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | ||||||||||||||||||||||
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | ||||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | ||||||||||||||||||||||
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | ||||||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | ||||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||||||||||||||
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | ||||||||||||||||||||||
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | ||||||||||||||||||||||
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||||||||||
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. | 3 |
2) | Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
4) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. | 3 |
6) | Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 4 |
7) | İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
8) | Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. | 3 |
9) | Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
10) | Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
11) | Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. | 3 |
12) | Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. | 4 |
13) | Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. | 3 |
14) | Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
15) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
16) | Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
17) | Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 4 |
18) | Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
19) | Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 |
20) | Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. | 2 |
21) | Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. | 5 |
22) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | 3 |
23) | Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 2 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 63 |