DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111301005
Ders İsmi: Periodontology I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 1 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Süleyman Emre MEŞELİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dişi destekleyen periodontal dokuları, bu dokularda meydana gelen hastalıkların etiyopatogenezine ve epidemiyolojisine dair bilgileri, bu dokularda meydana gelen hastalıkların cerrahi olmayan tedavilerini, klinik uygulamada yetkin olacak düzeyde öğrenciye aktarılması.
Dersin İçeriği: Periodonsiyumu oluşturan dokuların anatomik ve histoloji özellikleri, periodontal hastalığın başlamasında ve gelişmesinde rol oynayan lokal ve sistemik faktörler, geçmişten günümüze periodontal hastalıkların sınıflamaları ve periodontal indeks sistemleri, dişeti iltihabı ve yayılım yolları, periodontal hastalıklar ve cerrahi olmayan periodontal tedaviler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1 Periodontal dokuları tanır. 2 Peridontal hastalıkların lokal ve sistemik etiyolojik faktörlerini bilir ve gerekli koşullarda bunların kontrol altına alınmasının periodontal hastalığın kontrolünde önemini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Periodontoljide kullanılan klinik parametreler ve indeksleri klinikte uygulayacak düzeyde öğrenir.
2) Periodontal Faz I tedavinin prensiplerini, amacını ve sonuçlarını öğrenmek ve bu bilgileri periodontal tedavide uygulama düzeyine erişmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Peridontal hastalıkların lokal ve sistemik etiyolojik faktörlerini bilir ve gerekli koşullarda bunların kontrol altına alınmasının periodontal hastalığın kontrolünde önemini kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Güncel peridontal hastalıkların sınıflaması çalıştay raporuna göre sınıflama kriterlerini öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Periodontolojinin Tarihçesi HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
2) Periodontoloji: Amacı, Felsefesi, Hekim - Hasta İlişkisi HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
3) Mikrobiyal Dental Plak Kontrolü, Fırçalama Teknikleri, Interdental Araçlar ve Diğer Temizleme Araçları PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ
4) Kimyasal ajanlar Plak Kontrolü (Motivasyon, Eğitim. Öğretim) PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ
5) Periodontal El Aletleri Kullanım Esasları / Kart Doldurma PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
6) Periodontal Hastalıkların Tanımı & Klinik Özellikleri Periodontal muayene PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ 4-HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
7) Cerrahi Olmayan Periodontal Tedavi, El Aletleri ile Pratik,Ağzın Farklı Bölgelerinde Kullanım peridontal tedavi prensipleri NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
8) Diş Eti Fizyolojisi ve Yapısına Periodontal Yaklaşım NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
9) Sement Fizyolojisi ve Yapısına Periodontal Yaklaşım NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
10) Periodontal Ligament Fizyolojisi ve Yapısına Periodontal Yaklaşım NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
11) Periodontal Hastalıkların Sınıflaması PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
12) Alveol Kemiği Fizyolojisi ve Yapısına Periodontal Yaklaşım NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS 2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL 3-PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ 4-HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
13) Periodontal hastalıkların etiyolojik nedenleri: Lokal Faktörler PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
14) Periodontal hastalıkların etiyolojik nedenleri: Sistemik Faktörler PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
15) mikrobiyal dental plak ve biyofilm PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
16) Periodontal Hastalıkların Mikrobiyolojisi PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
17) Lokal Faktörlerin Rolü: Tükürük ve diştaşı PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
18) Gingivitislerin Genel Klinik Özellikleri plağa bağlı gingivitisler PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
19) Akut Gingival Hastalıklar desquamatif gingivitis NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
20) Kronik Periodontitis: Klinik özellikleri Kronik Periodontitis: Diagnozu NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
21) Periodontitis İltihabın Yayılması ve Aktivitesi Periodontitis Hastalık Gelişimi ve İlerlemesi HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
22) Periodontal Cep Patolojisi Periodontal Cep Sınıflaması HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
23) Alveolar Kemik Kaybı Kemik Yıkım Şekilleri NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS 2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL
24) Akut Periodontal Lezyonlar; Periodontal Apse, Diş eti Absesi, Perikoronit NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS 2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL
25) diş eti büyümeleri PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
26) diş eti çekilmeleri PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
27) Çocukluk Döneminde Görülen Periodontal Hastalıklar HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
28) Genel Tekrar -I NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS 2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL 3-PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ 4-HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
29) Genel Tekrar ve Soru Çözümü NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS 2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL 3-PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ 4-HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
30) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sorumlu öğretim üyesi tarafından verilecektir
Diğer Kaynaklar: NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
2- LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL
3-PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ
4-HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 4
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 4
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 1
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 5
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 3
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 4
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 1
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 5
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 3
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 5
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 5
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 2 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 29 2 58
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 61