DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111301001
Ders İsmi: Prosthodontics II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 4 0 3 9
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111201001 - Prosthodontics I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beril BAYRAKTAR
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sabit ve hareketli protetik diş tedavisi konusunda kapsamlı bilgi ve klinik beceriler kazandırmaktır. Ders kapsamında, endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu, oklüzyon prensipleri, ölçü teknikleri, simantasyon yöntemleri ve hareketli bölümlü protezler üzerine odaklanılmaktadır. Teorik dersler ve uygulamalı eğitimler sayesinde öğrenciler, kritik karar verme becerilerini geliştirecek, protetik materyaller ve biyomekanik prensipler konusundaki bilgilerini artıracak ve protez restorasyonlarının üretimi ve değerlendirilmesi konusunda yetkinlik kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Ders, endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu, post-core restorasyonları, ölçü teknikleri ve oklüzyon prensiplerini kapsamaktadır. Estetik restorasyonlar, simantasyon yöntemleri ve ışık ile renk kavramlarının protez diş hekimliğindeki rolü incelenmektedir. Hareketli bölümlü protezler; sınıflandırma, tasarım ve retansiyon yönleriyle ele alınırken, dersin son bölümünde tam protez yapımı, oklüzyon plakları, diş dizimi ve protez işleme süreçleri üzerinde durulmaktadır. Ders sonunda öğrenciler, klinik uygulamalarda kullanabilecekleri kapsamlı bir protetik diş tedavisi bilgisine sahip olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Endodontik Tedavili ve Büyük Madde Kaybı Olan Dişlerin Restoratif Yönetimini Öğrenme: Öğrenciler, endodontik tedavi görmüş ve ileri derecede madde kaybına uğramış dişlerde uygun restoratif seçenekleri değerlendirebilecek ve klinik karar sürecinde doğru malzeme ve teknikleri seçebilecektir.
2) Oklüzyonun Protetik Restorasyonlar Üzerindeki Etkisini Anlama ve Uygulama: Öğrenciler, oklüzyon prensiplerini öğrenerek protez stabilitesi ve fonksiyonel restorasyonların başarısını etkileyen faktörleri analiz edebilecek ve klinik uygulamalarda doğru oklüzal ilişkileri sağlayabilecektir.
3) Simantasyon Teknikleri ve Restoratif Başarıya Etkilerini Değerlendirme: Öğrenciler, geleneksel ve adeziv simantasyon yöntemlerini karşılaştırarak restoratif materyal seçimi, bağlanma mekanizmaları ve uzun vadeli başarının temel unsurlarını öğrenerek klinik uygulamalarında doğru teknikleri kullanabilecektir.
4) Hareketli Protezlerin Tasarım, Fonksiyon ve Estetik Açısından Planlanması: Öğrenciler, hareketli protezlerin biyomekanik ilkelerini öğrenerek tasarım, kroşe seçimi, oklüzyon ilişkileri ve estetik değerlendirme kriterlerine göre hasta özelinde uygun protez planlaması yapabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endodontik Tedavi Görmüş Dişlerin Restorasyonu Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
2) Post-core Restorasyonlar Fixed prosthodontics : principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
3) Madde Kaybı Olan Dişlerde Klinik Uygulamalar Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
4) Retraksiyon Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
5) En Yaygın Dental Ölçü Hataları Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
6) Oklüzyon I Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
7) Oklüzyon II Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
8) Lamina Veneer Restorasyonlar Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
9) İnley ve Onley Restorasyonlar Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
10) Geleneksel Simantasyon Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
11) Adeziv Simantasyon Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
12) Simantasyonda Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
13) Işık ve Renk Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
14) Hareketli Bölümlü Protezlere Giriş McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
15) Ara Sınav -
16) Hareketli Bölümlü Protezler I McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
17) Hareketli Bölümlü Protezler II McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
18) Kennedy Sınıflaması McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
19) Kroşe Tasarımının Prensipleri McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
20) Direkt Tutucu / Kroşe McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
21) Oklüzal Mum Duvarlar McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
22) Artikülatörler I Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
23) Artikülatörler II Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
24) Yapay Dişlerin Dizimi Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden
25) Anterior Diş Dizimi Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden
26) Posterior Diş Dizimi Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden
27) Muflaya Alma McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
28) Mum Eliminasyonu McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
29) Akrilik Protezlerin Bitirilmesi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
30) Protezlerin Cilalanması McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
31) Ara Sınav -
32) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1. Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.

2. McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.

3. Treating the complete denture patient / ed.: Carl F. Driscoll, William Glen Golden

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 5
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 4
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 2
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 3
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 3
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 4
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 5
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 3
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 2
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 2
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 2
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 4
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 3
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 4
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 3
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 4 112
Ödevler 28 4 112
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 257