HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216321016
Ders İsmi: Nursing Research
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: This course provides the knowledge and skills about using the scientific research methods and the necessary skills to critically evaluate research results.
Dersin İçeriği: "This course focus on using the Scientific Research Process. The course includes knowledge and skill related with Stages of the research process:Defining the Problem, Literature Review, Research Aim, Hypotheses and Research questions, Quantitative Research (Nonexperimental researchs, Experimental researchs, Other researchs), Qualitative Research, Population and Sample, Data collection& data collection tools, Data analysis & Reporting, Research Ethics and Quantitative Critical Appraisal. "

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) "Understand the steps of scientific research process
2) "Know basic reviewing the literature
3) "Know the formulating the research aim, hypotheses and research questions
4) "Know the quantitative and qualitative research designs
5) "Learn the reliability and validity of data collection tools
6) "Learn the basic data analysis and reporting issues
7) "Know the basics of quantitative critical appraisal
8) "Learn the ethical issues in scientific reserach process
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Course description - Introduction to Nursing Research Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
2) "Scientific Research Process Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
3) Stages of the research process: Defining the Problem, Literature Review Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
4) "Research Aim, Hypotheses and Research questions Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
5) "Quantitative Research (Nonexperimental researchs) Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
6) "Quantitative Research (Experimental researchs) Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
7) "Quantitative Research (Other researchs) Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
8) "MIDTERM EXAMS Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
9) "Qualitative Research Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
10) "Population and Sample Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
11) "Data collection& data collection tools Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
12) "Data analysis & Reporting Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
13) "Research Ethics Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
14) "Quantitative Critical Appraisal Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
15) "Course Evaluation Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.
16) FİNAL SINAVI Kaya, Z., Şahin, M., & Taşdemir, Ş. (2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri (2. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi. Karpuz, B., Çelik, S., & Hiperlink (Firm). (2009). Araştırma yöntem ve stratejileri (3. baskı). Yayınları. Dawson, C., Arı, A., Soysal, A., Toraman, Ç., Akay, E., Acar, F., Kayır, G., Yüksel, G., Karabulut, H. İ., Kaya, M. F., & Polat, M. (2015). Araştırma yöntemlerine giriş: Araştırma projesi yürüten tüm araştırmacılar için pratik bir klavuz (4. baskı). Eğitim Akademi Yayınevi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Polit DF., Beck CT., Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001. Burns, N., Grove, S.K. (2009). The practic of nursing research:Conduct, critique&utilization (3th ed.).Philadelphia:W.B. Saunders Company.Harvey M, Land L. Research Methods for Nurses and Midviwes. Sage, UK, 2017
Diğer Kaynaklar: Polit DF., Beck CT., Hungler BP. Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001. Burns, N., Grove, S.K. (2009). The practic of nursing research:Conduct, critique&utilization (3th ed.).Philadelphia:W.B. Saunders Company.Harvey M, Land L. Research Methods for Nurses and Midviwes. Sage, UK, 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 3
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. 5
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. 3
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. 2
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. 5
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. 3
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. 5
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. 3
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. 5
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. 5
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. 5
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Toplam İş Yükü 23