DİŞ HEKİMLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1111201001
Ders İsmi: Prosthodontics I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 4 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1111101001 - Dental Morphology And Manipulation | 1111111003 - Dental Morphology and Manipulation | DEN103 - Dental Morphology And Manipulation
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beril BAYRAKTAR
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sabit protezlerin laboratuvar prosedürlerini ve farklı tipte sabit protezleri öğretmek.
Tam protez yapım aşamalarını öğretmek.
Dersin İçeriği: Sabit protetik restorasyonlar, preklinikte ölçü yöntemleri, modellerin artikülatöre taşınması, mum modelajı, polisaj, rövetmana alma, döküm işlemi, uyumlama, tesviye ve polisaj, döküm hataları ve nedenleri, porselen kron yapım teknikleri, tam protez yapım aşamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tam protez yapımında kullanılan materyalleri tanımlar.
2) Tam protezlerin yapım aşamalarını tanımlar.
3) Laboratuar uygulamaları sırasında oluşabilecek hataları tanımlar ve düzeltir.
4) Sabit protetik restorasyonları ve metal destekli porselen kron yapım tekniklerini öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sabit proteze giriş sınıflandırma ve tanımlamalar. Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
2) Ölçü alma işlemi ve çalışma modellerinin hazırlanması Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
3) Artikülatörler genel tanımlama ve sınıflandırma Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
4) Daimi dentisyonun okluzyon ve fizyolojisi Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
5) Gövde tipleri, kret ilişkileri Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
6) Gövde tasarımları Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
7) Konektörler ve çeşitleri Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
8) Mum modelasyon ve teknikleri Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
9) Mum objelerin tijlenmesi, manşete alma ve mum atımı . Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
10) Döküm, tesviye,uyumlama,polisaj, döküm hataları Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
11) Dental porselen ve metal destekli porselen restorasyonlar Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
12) Porselen uygulaması için metal alt yapının hazırlanma yöntemleri, metal alt yapıya porselen uygulama teknikleri Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
13) Fizyolojik diş ark formu, karşıtları ile ilişkileri . Form fonksiyon ilişkili diş anatomisi Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.
14) Total proteze giriş McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
15) ARA SINAV
16) Total protez ölçü - ölçü kaşıklar McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
17) Kaide plağının hazırlanması McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
18) Kaide duvarları- mum şablonların hazırlanması McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
19) Diş Dizimi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
20) Anterior diş dizimi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
21) Posterior diş dizimi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
22) Tam protezlerde okluzyon McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
23) Diş eti modelajı McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
24) Muflaya alma McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
25) AH hattı, postdam bölgesi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
26) Akril tepimi McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
27) Tesviye ve polisaj McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
28) Astarlama ve kaide yenileme McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
29) Protez kaidesinde kırık tamiri McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.
30) Tartışma
31) ARA SINAV
32) YIL SONU SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin öğretim üyesi tarafından sisteme girilir
Diğer Kaynaklar: 1. Fixed prosthodontics: principles and clinics. Wiskott, H.W. Anselm, 2011, Quintessence Publishing.

2. McCracken’s removable partial prosthodontics, Carr, Alan B.. David T. Brown, 2016, Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 5
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. 1
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 2
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. 5
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 1
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. 5
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. 4
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. 4
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. 4
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. 1
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. 1
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 1
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. 1
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. 3
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. 5
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir 2
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 4 112
Ödevler 28 6 168
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 313