Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
RNA Dünyasına Giriş |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
2) |
miRNA’ların Gen Düzenleyici olarak Keşfedilmesi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
3) |
miRNA’ların Diğer Rolleri |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
4) |
siRNA’ların Terapötik Ajan olarak Keşfedilmesi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
5) |
Sirküler RNA ve Rekabetçi Endojen RNA Hipotezi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
6) |
X Kromozom İnaktivasyonunda lncRNA’ların Rolü |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
7) |
Genomik Imprinting Mekanizmasında lncRNA’ların Rolü |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
10) |
miRNA, siRNA ve lncRNA ile ilişkili Proje Sunumu 2 |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
11) |
RNA’nın Katalitik Fonksiyonları ve RNA Dünyası Hipotezi: Ribozimler |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
12) |
RNA-Ribozom İlişkisi |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
13) |
Olgun RNA Moleküllerinin Kimyasal Modifikasyonları |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
14) |
İnsan Hastalıklarının Tedavisinde RNA-aracılı İmmün Sistem |
Atkins, J. F., Gesteland, R. F., & Cech, T. (Eds.). (2011). RNA worlds: from life's origins to diversity in gene regulation. |
15) |
Yarıyıl konu tekrarı |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma |
|
2) |
PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme |
|
3) |
PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme |
|
4) |
PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme |
|
5) |
PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme |
|
6) |
PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme |
|
7) |
PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme |
|
8) |
PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme |
|
9) |
PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme |
|
10) |
PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme |
|
11) |
PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme |
|
12) |
PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme |
|
13) |
PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. |
|
14) |
PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme |
|
15) |
PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme |
|
16) |
PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. |
|
17) |
PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. |
|
18) |
PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme |
|