MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1414241010
Ders İsmi: General Microbiology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mikroorganizmaların yapısı, sınıflandırılması, fizyolojisi ve metabolizma konuları ile kavramlarının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği: Mikrobiyolojiye giriş, mikroorganizmaların (bakteri, maya, virus ve mantarların) yapısı, fizyolojileri, sınıflandırılması, metabolizma konuları ve mikroorganizmalardan yararlanılan alanlar anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler mikrobiyal dünya ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler ekosistem içerisinde canlılar arasındaki etkileşim ve sınıflandırmanın temellerini bilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler mikroorganizmalarda metabolizma hakkında bilgilendirilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyal dünya ve tarihçesi Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
2) Mikroorganizmalarda sınıflandırma ve prensipleri Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
3) Bakterilerin yapısı Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
4) Bakterilerin yapısal bileşenlerinin fonksiyonları Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
5) Mikroorganizmalarda enerji eldesi Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
6) Mikroorganizmalarda metabolizma Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
7) Mikroorganizmalarda metabolizma Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
8) Ara sınav
9) Mikroorganizmalarda metabolizma Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
10) Mikrobiyal büyüme ve gelişme Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
11) Mikrobiyal büyüme ve gelişme Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
12) Mikrobiyal kontrol Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
13) Mikrobiyal kontrol Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
14) Fungusların yapıları ve fonksiyonları Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
15) Yarıyıl konu tekrarı
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
Microbiology An Introductıon, 8 th Ed. Tortora, Funke, Case. 2006
Diğer Kaynaklar: Brock Mikroorganzimaların Biyolojisi, 14th Ed. Mıchael T. Madıgan, John M. Martınko, 2015
Microbiology An Introductıon, 8 th Ed. Tortora, Funke, Case. 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi.
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma.
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1.1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma 4
2) PÇ 1.2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme 4
3) PÇ 1.3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri alanında uygulayabilme 5
4) PÇ 2.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme
5) PÇ 2.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme 4
6) PÇ 2.3)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme 4
7) PÇ 3.1)Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme 5
8) PÇ 3.2)Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme
9) PÇ 4.)Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme
10) PÇ 5.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme 5
11) PÇ 5.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme 4
12) PÇ 6)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme
13) PÇ 7)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. 4
14) PÇ 8.1)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme 5
15) PÇ 8.2)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
16) PÇ 9)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. 4
17) PÇ 10)Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma.
18) PÇ 11)Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Laboratuvar
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 13 2 26
Uygulama 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 5 2 10
Ödevler 15 2 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 220