ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1411211017
Ders İsmi: System Analysis and Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere doğal ve mühendislik sistemlerini toplum yararına modelleme, tasarlama ve kontrol etmelerini sağlayan bir dizi araç, kavram ve uygulamaları öğretmek ve sistem analiz tekniklerini ve kavramlarını başarılı ve verimli bir şekilde uygulamayı öğrenmektir. Bu ders kapsamında öğrenciler uygulamada karşılaşılan mühendislik problemlerini gerçekçi kısıtlar ve koşullar ve sistem bileşenleri ile tanımlayarak çözebileceklerdir. Dersin amacı, öğrencilere bireysel ve/veya grup halinde çalışma yeteneği kazandırmayı ve gerçek mühendislik uygulamalarına hazırlanmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bilgi Sistemleri ve faydalari, Bilgisayara Dayali Bilgi Sistemleri, Veri isleme sistemleri, Yonetim Bilgi Sistemleri, Karar Destek Sistemleri,Ofis Otomasyon Sistemleri, Uzman Sistemler, Sistem Analiz Faaliyetleri, Sistem Analiz Asamanlari, Surec Akis Semasi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sistem Analizi ve Tasarımı dersi kapsamında ilgili alandaki problemi tanımlayabilme ve proje analizini gerçekleştirebilme.
2) Konu ile ilgili sektör araştırması ve literatür taraması yapabilme
3) Uygulama geliştirme yazılımı ve ihtiyaçlara bağlı diğer yazılım ve bileşenleri seçebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş ve Temel Kavramlar - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
2) Sistem Teorisi, Sistemlerin Özellikleri ​ - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
3) Sistemlerin Sınıflandırılması - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
4) Üretim Sistemleri - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
5) Sistem Modelleri: Grafikler, Organizasyon Şeması, Süreç Akış Şeması - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
6) Sistem Modelleri: Gantt Tablosu - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
7) Sistem Modelleri: Karar Ağacı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
8) Ara sınav - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
9) System Models: Network Diagram (CPM) - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
10) System Models: Network Diagram (PERT) - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
11) Bilgi sistemleri - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
12) Sistem Tasarımı: Sistem Tasarım Aşamaları, Sistem Gereksinimlerinin Belirlenmesi - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
13) Sistem Tasarımı: Veri Modelleme ve Veritabanı Tasarımı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
14) Sistem Tasarımı Uygulama Aşaması: Uygulama, Test ve Değerlendirme - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
15) Öğrenci Sunumları - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes
16) Yıl sonu sınavı - Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin. - Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002; “Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley. - Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012, “Systems Analysis and Design”, Wiley. - lecture Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Jeffrey Whitten, Lonnie Bentley, 2005; “Systems Analysis and Design Methods”, McGraw-Hill/Irwin.- Ronald G. Askin, Jeffrey G. Askin, 2002
Design and Analysis of Lean Production, Systems”, Wiley.- Alan Dennis, Barbara H. Wixom, Roberta M. Roth, 2012
“Systems Analysis and Design”, Wiley.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 134