Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses üretim organları |
Ders slaytları |
2) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
3) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
4) |
Sesin çalışma prensibi ve bozulma |
ders slaytı |
5) |
Ses için “SU” ilişkisi |
ders slaytı |
6) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
7) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
10) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
11) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
12) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
13) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
14) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
15) |
Vokal kordların çalışması ve Olgu sunumları |
ders slaytı |
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
Diğer Kaynaklar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. |
|
9) |
Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|