BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2000211001 | ||||||||||
Ders İsmi: | İşletim Sistemleri | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşenur ÖZTÜRK | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşletim sistemlerin genel yapısı, tek kullanıcılı işletim sistemleri, çok kullanıcılı işletim sistemleri. Proses yönetimi, Bellek yönetim, Disk yönetimi, Dosya sistemi yapısını öğrenir. Mantıksal ve fiziksel güvenlik kavramlarını bilir ve uygular. Temel Unix /Linux komutlarını bilir ve uygular. Unix/Linux tabanlı işletim sistemini kurabilir, yedekleyebilir, güvenlik ayarlarını yapabilir ve çıkan sorunları çözümleyebilir |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar İşletim sistemlerinin genel yapısını öğrenmek. LUNIX tabanlı bir işletim sistemini kullanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletim Sistemlerinin Tarihçesi, İşletim Sistemi Yapıları, Kullanımlarına Göre İşletim Sistemleri | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
2) | Sistem Çağrıları, Sinyal Çağrıları ve Windows API | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
3) | Prosesler, Prosesler Üzerinde Gerçekleştirilebilen İşlemler | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
4) | İplikler, İpliklerin Avantajları ve Dezavantajları, İplik Sinyalleri, İş Sıralama | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
5) | Petri Netler, Ölümcül Kilitlenme | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
6) | Prosesler ve İplikler Arası Etkileşim | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
7) | Klasik Problemler( Üretici-Tüketici Problemi, Okuyucu-Yazıcı Problemi vb.) | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
8) | Ara Sınav | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
9) | Bellek Yönetimi | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
10) | Bellek Yönetimi | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
11) | Dosya Sistemi | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
12) | Öğrenci Sunumları | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
13) | Öğrenci Sunumları | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
14) | Öğrenci Sunumları | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
15) | Öğrenci Sunumları | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
16) | Final Sınavı | İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Bilgisayar İşletim sistemleri; Prof .Dr. Ali SAATÇİ; Ankara, 2002 . 2-İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. 3- İşletim Sistemleri ve Uygulamaları, Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, https://acikders.ankara.edu.tr |
Diğer Kaynaklar: | 1-Bilgisayar İşletim sistemleri; Prof .Dr. Ali SAATÇİ; Ankara, 2002 . 2-İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama; Mutlu Avcı, Buse Melis Özyıldırım ve Onur Ülgen, Karahan Yayınevi,2019. 3- İşletim Sistemleri ve Uygulamaları, Ankara Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri, https://acikders.ankara.edu.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 3 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 136 |