Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genom Anatomisi ve çalışması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Genom Fonsiyonu ve Regülasyon Aktivitesi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
DNA metilasyonu ve Genome
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Kanserde DNA metilassyon Değişiklikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Genom tamamında ve gene spesifik DNA matilasyon seviyesi ve yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Histon Modifikasyonu ve Epigenetik
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Histon Farkları ve Nükleozom Yerleşimi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Gen Regülasyonunda Kodlanmayan RNA’lar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Genomik İmpirintig Biyolojisi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Memeli X Kromozom İnaktivasyonunun Moleküler Mekanizması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Kanser Epigenetikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Gelişimsel Programlama ve Gen Ekpresyonunun Epigenetik Regülasyonu üzerine Cevresel Etkileri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Bitki Epigenetikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3
Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
Diğer Kaynaklar: |
Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3
Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır. |
|
2) |
Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. |
|
3) |
Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. |
|
4) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. |
|
6) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
|