Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genom Anatomisi ve çalışması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
2) |
Genom Fonsiyonu ve Regülasyon Aktivitesi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
3) |
DNA metilasyonu ve Genome
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
4) |
Kanserde DNA metilassyon Değişiklikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
5) |
Genom tamamında ve gene spesifik DNA matilasyon seviyesi ve yapısı
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
6) |
Histon Modifikasyonu ve Epigenetik
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
7) |
Histon Farkları ve Nükleozom Yerleşimi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Gen Regülasyonunda Kodlanmayan RNA’lar
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
10) |
Genomik İmpirintig Biyolojisi
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
11) |
Memeli X Kromozom İnaktivasyonunun Moleküler Mekanizması
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
12) |
Kanser Epigenetikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
13) |
Gelişimsel Programlama ve Gen Ekpresyonunun Epigenetik Regülasyonu üzerine Cevresel Etkileri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
14) |
Bitki Epigenetikleri
|
Ders kitabı ve Ders notları
|
15) |
Final
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3
Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
Diğer Kaynaklar: |
Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3
Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|