Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Brand Concept, Brand Types and Fundamentals of Brand Management |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
2) |
Brand Positioning Concept, Brand Positioning Types, Criteria and Strategies |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
3) |
Brand Identity, Brand Symbols, Brand Personality |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
4) |
Brand Culture, Branding process and phases, Brand Emotions |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
5) |
Symbolic and Functional Branding |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
6) |
Brand Equity, Brand Awareness, and Brand Associations |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
7) |
Brand Attitude, Brand Loyalty, Communication Strategies in Brand Equity |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Branding Strategies, Brand Extension and Co-Branding Strategies |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
10) |
Branding and Consumer Behaviour, Buying Behaviour |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
11) |
Brand Communication Strategies, Research in Communication Strategy Determination, Personal Selling, Sales Development |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
12) |
Point-of-purchase communications, public relations in the context of direct marketing and marketing communications |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
13) |
Advertising Strategies, Sponsorship and New Media in Brand Communication |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
14) |
Student Presenatitions |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
15) |
Student Presentations |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
15) |
Student Presentations |
OKAY A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları
OLINS W. (2012). Marka El Kitabı. İstanbul: Calisto Kitap
TOSUN N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
16) |
FINAL EXAMS |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To be able to use theoretical and practical knowledge in their own fields with sufficient knowledge in the field of basic health and speech and language therapy profession. |
|
2) |
Ability to detect, identify, interpret, formulate and solve speech, language, voice and swallowing problems; ability to select and apply appropriate analysis and intervention approaches for this purpose. |
|
3) |
Ability to understand and interpret a process, event, case, equipment or product and to solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods. |
|
4) |
Ability to work effectively individually and in teams. |
|
5) |
To have taken at least two out-of-field courses in their education programs |
|
6) |
The ability to develop, select and use current and functional tools necessary for speech and language therapy field applications as well as the ability to use information technologies effectively. |
|
7) |
Ability to communicate effectively both orally and in writing in Turkish, knowledge of at least one foreign language. |
|
8) |
Awareness of lifelong learning, access to information, ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal. |
|
9) |
Ability to design experiments/field studies, collect data, analyze, interpret and report the results on topics specific to the discipline of speech-language pathology. |
|
10) |
To be aware of the universal and social effects and legal consequences of speech and language therapy field practices. |
|
11) |
Awareness of professional ethics and responsibility. |
|