TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003032 | ||||||||
Ders İsmi: | Fiziksel Aktivite ve Sağlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel aktivite ve sağlığı açıklamak, fiziksel aktivitenin sağlık açısından önemini ve farklı fiziksel aktivite tiplerini kavramak. |
Dersin İçeriği: | Sağlığın tanımı ve temel sağlık unsurları, fiziksel aktivite, egzersiz, ve spor kavramlarının açıklanması, egzersiz eğitiminin önemi ve yararları, egzersiz eğitiminde endikasyon, kontraendikasyon ve riskler, özel egzersizler,rekreasyonel aktiviteler ve hedef gruplar, sağlıklı yaşam için yapılabilecek fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
2) | Fiziksel aktivite ve etkileri | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
3) | Egzersiz | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
4) | Egzersiz Programları | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
5) | Spor | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
6) | İnaktivite ve etkileri | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
7) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
8) | Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
8) | Ara Sınav | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
9) | Egzersizin Endikasyonları ve Kontraendikasyonları | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
10) | Rekreasyonel Aktiviteler | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
11) | Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi | Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, Buket Akıncı, 2022, Eğiten Kitap. |
12) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
13) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
14) | Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) | Sunum ve etkinlik hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Bulaşıcı olmayan hastalıklarda fiziksel aktivite ve egzersiz (İstanbul Tıp Kitapevi) Sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite (EĞİTEN KİTAP) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | ||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | ||||||||||||||
3) Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | ||||||||||||||
4) Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | ||||||||||||||
5) Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
6) Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | ||||||||||||||
7) Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | ||||||||||||||
8) Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | ||||||||||||||
9) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
11) Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | ||||||||||||||
12) Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||||||||||
13) Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | ||||||||||||||
14) Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | ||||||||||||||
15) Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar, hastalıkların nedenlerini, bireyi ve çevresi ile etkileşimini göz önüne alarak değerlendirir. | |
3) | Hastalıkların klinik karar verme ve yönetim süreçlerini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir. | |
4) | Sağlık ve hastalık kavramlarını bireysel ve toplumsal bağlamda tanımlar, sağlık arayışı ve sağlığın korunması davranışlarını, ulusal sağlık hizmet sunumu ve idari süreçlerini açıklar. | |
5) | Tıp bilgisine temel oluşturan araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
6) | Başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır. | |
7) | Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir. | |
8) | Bireylere tanı, tedavi ya da korunma amaçlı tıbbi girişimleri uygular. | |
9) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. | |
10) | Bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | |
11) | Mesleki ve toplumsal değişimlere yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme davranışını gösterir. | |
12) | Hizmet sunduğu birey ve toplumda dil, din,ırk, cinsiyet, sosyal ve kültürel ayrım yapmaksızın mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde hekim olarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
13) | Bireysel ve toplumsal boyutta sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile ekip çalışması yapar. | |
14) | Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar. | |
15) | Bireyin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için çaba gösterir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |