Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve programın açıklanması
Grupların oluşturulması
Öğrencilerin Eleştirel düşünme beceri eğilimlerinin ölçülmesi
|
|
1) |
Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? |
|
2) |
Felsefi ve Bilimsel Düşünce |
Okuma-Araştırma |
2) |
Düşünme
Düşünme Biçimleri
Düşünme süreci
Düşünme becerileri
|
|
3) |
Eleştirel düşünmenin tanımı ve önemi
Eleştirel düşünme eğilim ve boyutları
Eleştirel düşünme sürecinde entelektüel standartlar
|
|
3) |
Analitik Düşünce |
Okuma-araştırma |
4) |
Eleştirel düşünme süreci
Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
Eleştirel Düşünme Süreci: Vaka Örneği
|
|
4) |
Diyalektik, yorumlama |
Okuma-araştırma |
5) |
Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım |
Okuma-araştırma |
5) |
Eleştirel düşünme becerileri
Eleştirel becerileri kullanma: Örnek makale analizi
|
|
6) |
Problem çözme becerisi
Problem çözme süreci
Egzersiz -senaryo
|
|
6) |
Analitik akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
7) |
Akıl Yürütme Süreci |
Okuma-araştırma |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Arasınav |
|
8) |
İletişim
İletişim Süreci
İletişim etkinlikleri
Egzersiz- senaryo
|
|
9) |
Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler |
Okuma-araştırma |
9) |
Grup sunumları -Eleştirel Düşünme Etkinliği I
Makale 1, Film 1
|
|
10) |
Etkili akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
10) |
Kanıt
Kanıta dayalı uygulama
Egzersiz – senaryo
|
|
11) |
Etkili akıl yürütme II |
Okuma-araştırma |
11) |
Grup sunumları- Eleştirel Düşünme Etkinliği II
Serbest 1, Film 2
|
|
12) |
Grup sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği III
Makale 2, Kitap 1
|
|
12) |
Akıl yürütme ve analiz |
Okuma-araştırma |
13) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği IV
Kitap 2, Serbest 2
|
|
13) |
Akıl yürütme planlaması ve yaratıclığı |
Okuma-araştırma |
14) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği V
Film 3, Serbest 3
Kapanış ve Dersin Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Düşünceyi yapılandırma |
Okuma-araştırma |
15) |
Düşünceyi anlatmak-ifade etmek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
3.M. Gare Rubenfeld, Barbara Scheffer. Critical Thinking TACTICS for Nurses 3. Baskı, Jones&Bartlett Learning, 2014, ISBN: 1284066096, 9781284066098
https://books.google.com.tr/books?id=n9qCAwAAQBAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
4. Judith M. Wilkonson. Nursing Process and Critical Thinking, 5. Baskı, Pearson Education, 2011, ISBN: 0132181622, 9780132181624
https://books.google.com.tr/books?id=C7qYcQAACAAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
5. Eileen Gambrill. Critical Thinking in Clinical Practice, John Wiley&Sons, 2012
ISBN: 0470904380, 9780470904381
https://books.google.com.tr/books?id=NsuHtwciwQwC&dq=critical+thinking&hl=tr&source=gbs_navlinks_s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|