Course Objectives: |
The principal objective of the course is to investigate the genesis of the relationship between the individual and society. In this context, the student will undertake a detailed examination of the ways in which fields such as psychology, sociology, history, communication and anthropology influence the behaviour of the individual, the circumstances, patterns, incentives and even sanctions associated with appropriate behaviour in society. |
Course Content: |
The basic concepts and variables of behavioural science are studied. Then the social dynamics that underlie the behaviour of the person will be studied using different psychological theories such as learning, perception, personality, self. With regard to communication, which is the most basic step in socialisation, elements such as listening, empathy, body language, etc., that enable correct communication will be studied. |
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Basic concepts and development of the behavioural sciences |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
Personality and Self |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Attitudes and preconceptions |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
4) |
Learning and Perception |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
5) |
Culture and the effect of cultural elements on behaviour |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
6) |
Adaptation behaviour in the socialisation process |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
7) |
Basics and elements of communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Types of Communication and Functions of Communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
10) |
Elements of verbal and non-verbal communication in interpersonal communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
11) |
Communication tools and the effect of mass communication on the person |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
12) |
Communication and Ethics, Sociology of Communication |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
13) |
Social media as a new element of communication and a change in the dynamics of society |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
14) |
Leadership in Communication and Behavioural Sciences |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
15) |
Current Communication Element Analyses |
AZİZ A. (2012). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink
CÜCELOĞLU D. (2015). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
EROĞLU F. (2021). Davranış Bilimleri. İstanbul: Beta Basım Yayın
GÜNEY S.(2018). Davranış Bilimleri. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
16) |
FINAL EXAMS |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have the theoretical knowledge and skills to fulfill their roles and responsibilities related to the midwifery discipline. |
|
2) |
Have the ability to identify, define, decide, problem-solve, problem-solving, critical thinking, and leadership skills in midwifery practice and selects and applies appropriate analysis and intervention approaches. |
|
3) |
Have the ability to understand, interpret, and solve problems related to pregnancy, childbirth, and postpartum care of women and newborns with a holistic perspective and contemporary methods. |
|
4) |
To have strong communication and effective working skills both within and between disciplines individually. |
|
5) |
Takes at least two out-of-field courses in the education program. |
|
6) |
Have the ability to develop, select, and use up-to-date and functional tools related to the midwifery profession, as well as the ability to use information technologies effectively. |
|
7) |
Have the ability to communicate verbally and in writing in Turkish and knows at least one foreign language. |
|
8) |
Takes part in scientific and social projects in individual and professional development, follows developments in science and technology, and adopts lifelong learning and continuous development as a principle. |
|
9) |
Has the ability to design studies related to the midwifery discipline, collect data, analyze, interpret, and report the results. |
|
10) |
To be aware of the universal and social effects and legal consequences of midwifery practices. |
|
11) |
Provides rights-based and individual-centered care by adopting professional ethical principles and values. |
|