DEPARTMENT OF OCCUPATIONAL THERAPY
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1214002009
Ders İsmi: Music Therapy in Occupational Therapy
Ders Yarıyılı: Fall
Spring
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 4
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Bölüm Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: Learning the effects of music on physical, mental and emotional development in human life, examining the use of music for therapeutic purposes in order to increase well-being and quality of life, and gaining knowledge and skills about the emotional perception of different musical experiences.
Course Content: Examining the development of the concept of music therapy throughout history, teaching music therapy in different disease groups, experiencing different music therapy methods, discussing the evidence-based results of the effects of music therapy

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Explain the concept of music therapy and the effect of music on different disease groups.
2) Defines the difference between the use of music in clinical treatment and other music applications.
3) Explain the historical development of music therapy.
4) Analyzes evidence-based practices and results related to music therapy.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Introduction to music therapy 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
2) Experiencing and interpreting different music 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
3) Historical development of music therapy 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
4) Effects of music on people and different aspects of music experience 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
5) Music therapy methods 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
6) Practical application 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
7) Practical application 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
8) Mid term exam 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
9) Client-therapist interaction in music therapy, principles in reflexive therapy 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
10) Music therapy for children with autism 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
11) Music therapy in psychiatric and neurological diseases 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
12) Music therapy for geriatric individuals 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
13) Evidence-based literature on music therapy 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
14) Student group work 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
15) Student group work 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
16) Final exam 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019 2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019 3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık

Sources

Course Notes / Textbooks: Yok/None
References: 1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Outcomes
1) Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy.
2) Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions.
3) Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person.
4) It carries out its professional practices within an ethical framework.
5) It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person.
6) It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly.
7) It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life.
8) It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy.
9) Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning.
10) Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders.
11) It respects people's physical, social, cultural and economic differences.
12) Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession.
13) Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field.
14) She/he knows English enough to follow scientific publications.
15) As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy. 2
2) Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions. 4
3) Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person. 5
4) It carries out its professional practices within an ethical framework. 1
5) It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person. 2
6) It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly. 5
7) It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life. 4
8) It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy. 4
9) Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning. 4
10) Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders. 4
11) It respects people's physical, social, cultural and economic differences. 4
12) Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession. 4
13) Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field. 2
14) She/he knows English enough to follow scientific publications. 1
15) As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Course
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Homework
Seminar
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Homework
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Semester Final Exam 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 3 48
Study Hours Out of Class 16 3 48
Homework Assignments 1 4 4
Quizzes 2 2 4
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 106