Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to music therapy |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
2) |
Experiencing and interpreting different music |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
3) |
Historical development of music therapy |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
4) |
Effects of music on people and different aspects of music experience |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
5) |
Music therapy methods |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
6) |
Practical application |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
7) |
Practical application |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
8) |
Mid term exam |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
9) |
Client-therapist interaction in music therapy, principles in reflexive therapy |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
10) |
Music therapy for children with autism |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
11) |
Music therapy in psychiatric and neurological diseases |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
12) |
Music therapy for geriatric individuals |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
13) |
Evidence-based literature on music therapy |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
14) |
Student group work |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
15) |
Student group work |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
16) |
Final exam |
1. Öznur Tunca Yılmaz, Nörorehabilitasyonda Müzik Terapi Yöntemleri, 2019
2. Levent Öztürk, Müzik Terapide Terimler Sözlüğü, 2019
3. Kenneth E Bruscia. (2016) Müzik Terapiyi Tanımlamak, Çeviri editörü: Burçin Uçaner, Nobel Yayıncılık
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy. |
2 |
2) |
Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions. |
4 |
3) |
Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person. |
5 |
4) |
It carries out its professional practices within an ethical framework. |
1 |
5) |
It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person. |
2 |
6) |
It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly. |
5 |
7) |
It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life. |
4 |
8) |
It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy. |
4 |
9) |
Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning. |
4 |
10) |
Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders. |
4 |
11) |
It respects people's physical, social, cultural and economic differences. |
4 |
12) |
Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession. |
4 |
13) |
Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field. |
2 |
14) |
She/he knows English enough to follow scientific publications. |
1 |
15) |
As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies. |
1 |