DEPARTMENT OF OCCUPATIONAL THERAPY | |||||
---|---|---|---|---|---|
Qualification Awarded | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
Bachelor's (First Cycle) Degree | 4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6 QF-EHEA:First Cycle TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 31,72 |
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) Describes the basic concepts of basic medical sciences and occupational therapy and the role of occupational therapy in promoting and maintaining health. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) Analyzes activities to reduce participation restrictions in individuals' performance areas, makes environmental arrangements, plans and implements interventions and preventive approaches that will increase performance capacity. |
2) He/she is aware of the universal and societal effects and legal consequences of the practices related to his/her field. |
3 - Competences |
Communication and Social Competence |
1) Uses verbal and written communication and language skills effectively, informs the individuals he/she serves, caregivers, the team he/she works with and other stakeholders. |
2) By observing the legal rights of the profession and the quality of occupational therapy services, they use their professional knowledge and skills with a professional identity and contribute to the well-being of the individuals they serve. |
Learning Competence |
1) Plans and implements individual and social approaches without discrimination, taking into account personal differences and their effects on activities, roles and participation. |
Field Specific Competence |
1) Describes assessment and intervention methods within the framework of occupational therapy-specific theories and models in individual and community-based interventions. |
2) Takes responsibility independently and as a member of a multidisciplinary team within the framework of professional ethics and quality standards. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) Identifies and designs research needs on topics related to occupational therapy science and practice, collects data, analyzes and reports results. |
2) With the awareness of lifelong learning, they follow accurate and up-to-date information, developments in science and technology, and use the information they acquire effectively. |
Program Outcomes | TR-NQF-HE 6 (Bachelor) Level Descriptors | TR-NQF-HE Main Field Descriptors 31 - Social and behavioural science |
TR-NQF-HE Main Field Descriptors 72 - Health |
1 - Knowledge | |||
Theoretical - Conceptual | |||
1) Describes the basic concepts of basic medical sciences and occupational therapy and the role of occupational therapy in promoting and maintaining health. |
1) Possess advanced level theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resources. |
1) Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 2) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4) Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5) Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir 6) İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. |
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2) Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. 3) Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
2 - Skills | |||
Cognitive - Practical | |||
1) Analyzes activities to reduce participation restrictions in individuals' performance areas, makes environmental arrangements, plans and implements interventions and preventive approaches that will increase performance capacity. 2) He/she is aware of the universal and societal effects and legal consequences of the practices related to his/her field. |
1) Use of advanced theoretical and practical knowledge within the field. 2) Interpret and evaluate data, define and analyze problems, develop solutions based on research and proofs by using acquired advanced knowledge and skills within the field. |
1) Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2) Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3) Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 4) Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5) Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. |
1) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. 2) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. 3) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 4) Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
3 - Competences | |||
Communication and Social Competence | |||
1) Uses verbal and written communication and language skills effectively, informs the individuals he/she serves, caregivers, the team he/she works with and other stakeholders. 2) By observing the legal rights of the profession and the quality of occupational therapy services, they use their professional knowledge and skills with a professional identity and contribute to the well-being of the individuals they serve. |
1) Inform people and institutions, transfer ideas and solution proposals to problems in written and orally on issues in the field. 2) Share the ideas and solution proposals to problems on issues in the field with professionals and non-professionals by the support of qualitative and quantitative data. 3) Organize and implement project and activities for social environment with a sense of social responsibility. 4) Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level. 5) Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Advanced Level software knowledge. |
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2) Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3) İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4) Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7) Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 2) Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. 7) Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 8) Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 9) Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
Learning Competence | |||
1) Plans and implements individual and social approaches without discrimination, taking into account personal differences and their effects on activities, roles and participation. |
1) Evaluate the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach. 2) Determine learning needs and direct the learning. 3) Develop positive attitude towards lifelong learning. |
1) Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2) Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3) Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4) Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6) Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7) Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. |
1) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2) Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. 3) Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. 4) Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. 5) Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
Field Specific Competence | |||
1) Describes assessment and intervention methods within the framework of occupational therapy-specific theories and models in individual and community-based interventions. 2) Takes responsibility independently and as a member of a multidisciplinary team within the framework of professional ethics and quality standards. |
1) Act in accordance with social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field. 2) Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security. |
1) Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3) Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4) Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
1) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 3) Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. 4) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 6) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 7) Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. 8) Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility | |||
1) Identifies and designs research needs on topics related to occupational therapy science and practice, collects data, analyzes and reports results. 2) With the awareness of lifelong learning, they follow accurate and up-to-date information, developments in science and technology, and use the information they acquire effectively. |
1) Conduct studies at an advanced level in the field independently. 2) Take responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field. 3) Planning and managing activities towards the development of subordinates in the framework of a project. |
1) Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2) Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3) Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4) Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5) Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
1) Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 4) Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
1) Describes the basic concepts of basic medical sciences and occupational therapy and the role of occupational therapy in promoting and maintaining health. |
2) Describes assessment and intervention methods within the framework of occupational therapy-specific theories and models in individual and community-based interventions. |
3) Analyzes activities to reduce participation restrictions in individuals' performance areas, makes environmental arrangements, plans and implements interventions and preventive approaches that will increase performance capacity. |
4) Identifies and designs research needs on topics related to occupational therapy science and practice, collects data, analyzes and reports results. |
5) Takes responsibility independently and as a member of a multidisciplinary team within the framework of professional ethics and quality standards. |
6) With the awareness of lifelong learning, they follow accurate and up-to-date information, developments in science and technology, and use the information they acquire effectively. |
7) Uses verbal and written communication and language skills effectively, informs the individuals he/she serves, caregivers, the team he/she works with and other stakeholders. |
8) By observing the legal rights of the profession and the quality of occupational therapy services, they use their professional knowledge and skills with a professional identity and contribute to the well-being of the individuals they serve. |
9) Plans and implements individual and social approaches without discrimination, taking into account personal differences and their effects on activities, roles and participation. |
10) He/she is aware of the universal and societal effects and legal consequences of the practices related to his/her field. |