Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Course Introduction, Communication Process and Elements |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
2) |
Communication Types |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
3) |
Effective Listening and Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
4) |
Getting to Know Yourself |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
5) |
Assertiveness |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
6) |
Barriers to Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
7) |
Therapeutic Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
8) |
Mid term exam |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
9) |
Nontherapeutic Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
10) |
Communication and relationships with difficult patients |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
11) |
Stress and coping methods |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
12) |
Stress and coping methods |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
13) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
14) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
15) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
16) |
Final exam |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy. |
3 |
2) |
Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions. |
4 |
3) |
Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person. |
3 |
4) |
It carries out its professional practices within an ethical framework. |
5 |
5) |
It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person. |
2 |
6) |
It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly. |
4 |
7) |
It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life. |
2 |
8) |
It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy. |
4 |
9) |
Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning. |
3 |
10) |
Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders. |
5 |
11) |
It respects people's physical, social, cultural and economic differences. |
5 |
12) |
Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession. |
5 |
13) |
Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field. |
2 |
14) |
She/he knows English enough to follow scientific publications. |
1 |
15) |
As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies. |
4 |