Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Meeting, Course Introduction, Communication Process and Elements |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
2) |
Communication Types |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
3) |
Effective Listening and Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
4) |
Getting to Know Yourself |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
5) |
Assertiveness |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
6) |
Barriers to Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
7) |
Therapeutic Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
8) |
Mid term exam |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
9) |
Nontherapeutic Communication |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
10) |
Communication and relationships with difficult patients |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
11) |
Stress and coping methods |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
12) |
Stress and coping methods |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
13) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
14) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
15) |
Communication with people in special situations |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
16) |
Final exam |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Describes the basic concepts of basic medical sciences and occupational therapy and the role of occupational therapy in promoting and maintaining health. |
5 |
2) |
Describes assessment and intervention methods within the framework of occupational therapy-specific theories and models in individual and community-based interventions. |
|
3) |
Analyzes activities to reduce participation restrictions in individuals' performance areas, makes environmental arrangements, plans and implements interventions and preventive approaches that will increase performance capacity. |
|
4) |
Identifies and designs research needs on topics related to occupational therapy science and practice, collects data, analyzes and reports results. |
5 |
5) |
Takes responsibility independently and as a member of a multidisciplinary team within the framework of professional ethics and quality standards. |
|
6) |
With the awareness of lifelong learning, they follow accurate and up-to-date information, developments in science and technology, and use the information they acquire effectively. |
|
7) |
Uses verbal and written communication and language skills effectively, informs the individuals he/she serves, caregivers, the team he/she works with and other stakeholders. |
|
8) |
By observing the legal rights of the profession and the quality of occupational therapy services, they use their professional knowledge and skills with a professional identity and contribute to the well-being of the individuals they serve. |
5 |
9) |
Plans and implements individual and social approaches without discrimination, taking into account personal differences and their effects on activities, roles and participation. |
|
10) |
He/she is aware of the universal and societal effects and legal consequences of the practices related to his/her field. |
|