Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE İLK GÖRÜŞME |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2) |
TEMEL RAPOR YAZMA TEKNİKLERİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3) |
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE TERAPİ PLANI GELİŞTİRME |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4) |
KONUŞMA SESİ BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5) |
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6) |
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUKLARINDA DİL, KONUŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7) |
OKUL ÇAĞI ÇCOUKLARINDA DİL DEĞERLENDİRMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8) |
ARA SINAV |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9) |
AFAZİ DEĞERLENDİRMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10) |
SES BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11) |
AKICILIK BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12) |
YUTMA BOZUKLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13) |
PSİKOMETRİK ÖLÇÜM VE DEĞERLENDİRME |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14) |
ORAL-PERİFERAL KONUŞMA MEKANİZMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TERAPİ PLANI GELİŞTİRİLMESİ |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
15) |
RAPOR YAZMA UYGULAMASI VE GENEL TEKRAR |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
16) |
FİNAL SINAVI |
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Spencer, T. D., & Petersen, D. B. (2020). Narrative intervention: Principles to practice. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 51(4), 1081-1096.
2. Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2019). Assessment in speech-language pathology: A resource manual. Plural Publishing.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Spencer, T. D., & Petersen, D. B. (2020). Narrative intervention: Principles to practice. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 51(4), 1081-1096.
2. Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2019). Assessment in speech-language pathology: A resource manual. Plural Publishing.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|