Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünya Sağlık Örgütü İşlevsellik, Yeti yitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırmasına (ICF) Göre Akıcılık Bozuklukları |
Ders slaytları
Yairi, E., Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and clinical applications. Plural publishing. Ramig, P.; Dodge, D. (2009). The child and adolescent stuttering treatment activity resource guide.
Yaruss, J. S., & Quesal, R. W. (2004). Stuttering and the international classification of functioning, disability, and health (ICF): An update. Journal of communication disorders, 37(1), 35-52.
|
2) |
Okul Öncesi Dönemde Kekemeliğin Değerlendirilmesi |
Ders slaytları
Yairi, E., Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and clinical applications. Plural publishing. Ramig, P.; Dodge, D. (2009). The child and adolescent stuttering treatment activity resource guide.
|
3) |
Okul Öncesi Dönemde Kekemeliğin Değerlendirilmesi |
Ders slaytları
Yairi, E., Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and clinical applications. Plural publishing.
Ramig, P.; Dodge, D. (2009). The child and adolescent stuttering treatment activity resource guide. |
4) |
Okul Çağı Dönemde Kekemeliğin Değerlendirilmesi |
Ders Slaytları
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education. |
5) |
Ergenlik ve Yetişkinlikte Kekemelik Değerlendirmesi |
Ders slaytları
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education. |
6) |
Akıcısız Konuşmayı Gözlemleme ve İnceleme |
Ders slaytları
Vaka videoları
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education. |
7) |
Akıcısız Konuşmayı Gözlemleme ve İnceleme-II |
Ders slaytları
Vaka videoları
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education. |
8) |
Vize |
Ders slaytları
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education.
Onslow, M. (2023). Stuttering and Its Treatment: Twelve Lectures.
|
9) |
Okul Öncesi Dönemde Kekemelik Terapisi |
Lidcombe, Restart-DCM, MiniKIDS ve Palin-PCI yöntemlerinin manuelleri ve makaleleri |
10) |
Okul öncesi Dönemde Kekemelik Terapisi- II |
Lidcombe, Restart-DCM, MiniKIDS ve Palin-PCI yöntemlerinin manuelleri ve makaleleri |
11) |
Kekemelik Terapisinde Akıcılık Şekillendirme Yöntemi |
Slaytlar
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education.
Onslow, M. (2023). Stuttering and Its Treatment: Twelve Lectures.
Maviş Emel Kulak Kayıkçı (2017). Kekemeler İçin Öneriler. Detay Yayıncılık.
Ayşen Köse (2024). Materyallerle ve Vaka Örnekleriyle Kekemelik Terapisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) |
Kekemelik Terapisinde Modifikasyon Yöntemi |
Slaytlar
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education.
Onslow, M. (2023). Stuttering and Its Treatment: Twelve Lectures.
Maviş Emel Kulak Kayıkçı (2017). Kekemeler İçin Öneriler. Detay Yayıncılık.
İlkem Kara (2023). Okul Çağı Kekemelik Terapisi. Detay Yayıncılık.
Ayşen Köse (2024). Materyallerle ve Vaka Örnekleriyle Kekemelik Terapisi. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
13) |
Kekemelik Terapisinde Bilişsel Davranışsal Yaklaşım |
Slaytlar
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Maviş Emel Kulak Kayıkçı (2017). Kekemeler İçin Öneriler. Detay Yayıncılık.
|
14) |
Kekemelik Terapisinde Duygusal Odaklı Yöntemler |
Slaytlar
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Maviş Emel Kulak Kayıkçı (2017). Kekemeler İçin Öneriler. Detay Yayıncılık.
|
15) |
Hızlı Bozuk Konuşmada Değerlendirme ve Terapi |
Slaytlar
Ward, D., & Scott, K. S. (Eds.). (2011). Cluttering: A Handbook of Research, Intervention, and Education. Psychology Press.
|
16) |
Final |
Slaytlar
Yairi, E., & Seery, C. H. (2021). Stuttering: Foundations and Clinical Applications. Plural Publishing.
Ramig, P., & Dodge, D. (2009). The Child and Adolescent Stuttering Treatment & Activity Resource Guide. Nelson Education.
Ward, D., & Scott, K. S. (Eds.). (2011). Cluttering: A Handbook of Research, Intervention, and Education. Psychology Press.
Onslow, M. (2023). Stuttering and Its Treatment: Twelve Lectures.
Maviş Emel Kulak Kayıkçı (2017). Kekemeler İçin Öneriler. Detay Yayıncılık.
İlkem Kara (2023). Okul Çağı Kekemelik Terapisi. Detay Yayıncılık.
Ayşen Köse (2024). Materyallerle ve Vaka Örnekleriyle Kekemelik Terapisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. |
5 |
4) |
Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
3 |
5) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
9) |
Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. |
5 |
10) |
Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. |
3 |
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
3 |