Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşitme ve denge anatomi ve fizyolojisi
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
2) |
İşitme değerlendirmesi
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
3) |
Saf ses odyometresi
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
4) |
Akustik immitans
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
5) |
İşitme kayıpları
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
6) |
İşitme taramaları
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
7) |
Oto akustik emisyonlar
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
8) |
Ara Sınav
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
9) |
İşitsel potansiyeller
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
10) |
İşitsel nöropati spektrum bozukluğu
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
11) |
Pediatrik odyoloji ve değerlendirme
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
12) |
Geriatrik odyoloji ve değerlendirme
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
13) |
Baş dönmesi ve değerlendirilmesi;
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
14) |
Tinnitus ve değerlendirilmesi
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
15) |
Santral işitsel işlemleme ve özgül dil bozukluğu
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
16) |
Final Sınavı
|
1)Temel Odyoloji. Prof. Dr. Erol Belgin, Prof. Dr. Ayşe Sanem Şahlı. Güneş Kitapevleri
2)Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Prof. Dr. Mehmet Gündüz, Doç. Dr. Hayriye Karabulut, Nobel Tıp Kitabevleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
4 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
3 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
4 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |